Hotelschool The Hague
Zomer vol records voor onafhankelijke hotels
In Nederland genoten hotels van een topzomer in 2025, met reizigers die eerder boekten, meer uitgaven aan extra's, en opvallend trouw bleven aan onafhankelijke accommodaties.
In Nederland genoten hotels van een topzomer in 2025, met reizigers die eerder boekten, meer uitgaven aan extra's, en opvallend trouw bleven aan onafhankelijke accommodaties.
Bijna 1100 Nederlandse hotels hebben zich aangesloten bij een massaclaim tegen Booking.com.
Zenchef en CoverManager, twee toonaangevende aanbieders van digitale oplossingen voor restaurants in Europa en Latijns-Amerika, bundelen hun krachten. Dit strategische besluit creëert een Europese marktleider op het gebied van restaurant-omzetbeheer.
Het vragen van een aanbetaling bij horeca-reserveringen wordt steeds populairder, met name in de Randstad. Restaurants hopen daarmee no-shows, en dus omzetderving, terug te dringen. Toch kiest bijna acht op de tien horecaondernemers in Nederland (78%) ervoor om geen aanbetaling te vragen bij online reserveringen, mede uit angst dat dit gasten juist afschrikt of naar de concurrent drijft.
De massaclaim van de Consumentenbond tegen Booking.com heeft in minder dan een week al meer dan 130.000 aanmeldingen ontvangen. Een woordvoerster van de bond noemt dat "heel veel". Na de aankondiging van de claim donderdag lag de aanmeldwebsite er zelfs tijdelijk uit door de grote hoeveelheid aanmeldingen. Inmiddels werkt alles weer en blijven de aanmeldingen binnenstromen.
Stichting Consumenten Competition Claims (CCC) en de Consumentenbond starten een collectieve actie tegen Booking.com.