Sweet Lake Wellness B.V.
Horecava 2026 draait om betaalbare luxe: 'Dit is de toekomst van de horeca'
Betaalbare luxe. Dat is hét thema van Horecava 2026. Beursbaas Florentine Rijkmans: 'Gasten kiezen bewuster, niet per se goedkoper.'

Betaalbare luxe. Dat is hét thema van Horecava 2026. Beursbaas Florentine Rijkmans: 'Gasten kiezen bewuster, niet per se goedkoper.'

Ariane van Mancius opende als eerste in Nederland een true price café om de 'onzichtbare kosten' van koffie, thee en sap inzichtelijk te maken. De belangrijkste learning: 'Als je goed uitlegt wat de achterliggende gedachte is, dan is iedereen bereid om meer te betalen.' Welke kansen biedt true pricing voor de horeca? En hoe kun je als ondernemer hiermee aan de slag gaan?

Vijftig procent korting voor jongeren op de menuprijs in 41 restaurants. Met die actie wil JRE-Nederland een nieuwe generatie laten kennismaken met fine dining in een ontspannen sfeer.

Een restaurant in Oostenrijk is het middelpunt van een rel op sociale media. De eetgelegenheid rekent namelijk 8 euro voor een leeg bord. Let wel, het extra bord wordt slechts in rekening gebracht omdat gasten een gerecht willen delen.

Merchandise branding is een marketingtool die bands en filmproducenten al jaar en dag omarmen. Maar succesvolle merchandise is niet alleen weggelegd voor de Metallica's en Harry Potter's van deze wereld.

Dit jaar doet de consument het naar verwachting wat rustiger aan qua bezoek aan de horeca. Dat komt door lage economische groei, een licht oplopende werkloosheid, een aanhoudend laag consumentenvertrouwen. Dat stellen economen van ING Research.