12e Columbus Trophy voor 'The Real Wine Gum'

12e Columbus Trophy voor 'The Real Wine Gum'

De Columbus Trophy, een aanmoedigingsprijs voor jonge ondernemers in de gastvrijheidsindustrie, is dit jaar gewonnen door Vinoos by AMS met hun concept The Real Winegum.

Het concept van de winnaar is een ‘echte’ winegum: eetbare wijn. Het assortiment bestaat op dit moment uit de smaken Merlot en Chardonnay. Geen snoepje voor kinderen, maar een ‘adult luxury treat'.

Mireille Reuling van Vinoos by AMS ontving op vakbeurs BBB in Maastricht de prijs uit handen van juryvoorzitter Robert Melaard en gedeputeerde van de Provincie Limburg Twan Beurskens.

12e editie

De Columbus Trophy is een initiatief van Mise en Place en MECC Maastricht en wordt georganiseerd door Servicecenter 4Hospitality. Dit jaar was de 12e editie van de aanmoedigingsprijs voor jonge en succesvolle ondernemers in de gastvrijheidsindustrie.

Wat begon als een regionale prijs in Zuid-Nederland, is uitgegroeid naar een internationale competitie waarbij bedrijven uit heel Europa strijden om de felbegeerde trofee. Na twee keer te zijn uitgereikt tijdens Food Executive Europe, is de prijs weer terug waar zij begon: vakbeurs BBB.

Ondernemer erachter

De winnaar ontvangt niet alleen internationale erkenning, maar ook een aanmoedigingsprijs van €2500. De Columbus Trophy focust niet alleen op het product of de dienst, maar vooral op de ondernemer er achter.

Eerder wonnen bijvoorbeeld  Smokey Goodness van Jord Althuizen, Couverts van Michiel Huisman en vorig jaar StableTable.