Winnaar Gouden Apenstaart: 'Sommige foto's worden zoveel bekeken'

Winnaar Gouden Apenstaart: 'Sommige foto's worden zoveel bekeken'

'We hebben er hard aan gewerkt. Dus zijn we blij dat het opgemerkt is', zegt een tevreden floormanager Imke Dichters van De Vooruitgang in Eindhoven. Ze reageert op het winnen van De Gouden Apenstaart. De prijs voor het café met het beste social media beleid.

Door de sociale (media) platforms Facebook en Instagram gericht in te zetten trekt De Vooruitgang niet alleen potentiële gasten naar het café, het laat gasten hun uitgaansavond ook herbeleven. Volgens Floormanager Dichters wordt er heel goed gekeken naar de specifieke interesse van de gebruiker. ‘Instagram is voor de keuken, Facebook voor het café zelf.’

Gespecialiseerde fotograaf

Om het uitgaanspubliek goed vast te leggen wordt in de weekenden regelmatig gebruik gemaakt van een gespecialiseerde  fotograaf van het bedrijf Wildschieters. ‘Het geeft iets extra’s. Als je ziet hoe vaak sommige foto’s bekeken worden, denk je echt ‘wauw! Daar hebben we echt geluk mee gehad.’ Ze vervolgt: ‘We hadden deze erkenning zeker niet verwacht. Dus zijn we blij dat het is opgemerkt.’