The Avocado Show Downtown opent 11 juli op Keizersgracht

The Avocado Show Downtown opent 11 juli op Keizersgracht

The Avocado Show Downtown opent op 11 juli de deuren aan de Keizersgracht in Amsterdam. Het wordt het eerste Avocado Show-restaurant waar ook diner mogelijk is.

Aan de Keizersgracht, waar voorheen Cafe Walem zat gevestigd, komt alles samen van The Avocado Show: ontbijt, lunch, diner en to go. Op het menu staan klassieke gerechten met een avocadotwist als de bun burgers. Maar ook  gerechten zoals de avocado fries en vegan peanut butter avo ice cream. Elk gerecht wordt zorgvuldig gestyled op kleur, plating en vorm om ontbijt, lunch of diner niet alleen gezond maar ook mooi te laten zijn. Zowel aan tafel als bij delivery of takeaway.

Reserveren

Terwijl de rijen nog steeds dagelijks voor de deur staan in de Pijp maakt de Downtown-locatie aan de Keizersgracht het makkelijker dan ooit om een plekje te scoren. Het zonnige terras en het restaurant met het iconische, kleurrijke signature interieur bieden samen meer dan 100 zitplekken aan voor ontbijt, lunch en diner. Walk-ins zijn zoals altijd welkom, maar bij deze vestiging is het voor het eerst mogelijk om ook te reserveren via de website.

Ron Simpson en Julien Zaal van restaurant The Avocado Show breidden hun concept in de zomer van 2018 al uit met een to go-vestiging: The Avocado Show Boutique. De eerste boutique opende de deuren aan de Willemsparkweg in Amsterdam Zuid. In oktober dat jaar werd het eerste franchisecontract getekend voor een The Avocado Show in Brussel. Het is het grootste restaurant, twee verdiepingen. ‘Loopt echt heel erg goed. Niet normaal zelfs. De locatie werkt daar heel erg goed mee, met ontzettend veel voorbijgangers', zei Ron Simpson eerder tegenover Misset Horeca.

Ron Simpson in The Avocado Show

Investering

In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert. Plan is dat The Avocado Show over tien jaar over de hele wereld zit. Nu staan er honderd zaken op de planning. The Avocado Show wil aanvankelijk uitbreiden in Europa. ‘Daar willen we aanvankelijk vestigingen openen omdat dit goed bereikbaar is. We willen problemen zelf kunnen oplossen en overal kunnen helpen. De basis moet goed zijn, pas daarna willen we verder groeien.’

Eerste Avocado restaurant

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord geserveerd werd had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en zonder media-investering publicaties in ruim 60 landen plus meer dan 80 franchise-aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op 500’, vertelt Ron Simpson en is de fanbase gegroeid tot 100k op Instagram en 65k op Facebook.

Wereldmerk

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. De ambitie is om een wereldmerk te worden. Daarvoor is social media een belangrijk middel. Maar welke kleuren en materialen werken het beste op Instagram en Facebook? The Avocado Show zocht het uit.