Soulpicks: app als tegenreactie TripAdvisor en Facebook

Soulpicks: app als tegenreactie TripAdvisor en Facebook

Soulpicks is een nieuwe app die - zonder inbreng van adverteerders - gebruikers helpt om hun vrije tijd optimaal in te vullen met restaurants, musea, koffietentjes, hotels en bars.

Met Soulpicks wil initiatiefnemer Pascal Ontijd een tegenreactie bieden op Facebook, TripAdvisor en Lonely Planet. Ontijd: ‘Doel van Soulpicks is om mensen die op zoek zijn naar authentieke ervaringen, te helpen bij de invulling van hun vrije tijd. Niet op basis van betaalde reviews of wensen van adverteerders, maar op basis van hun eigen voorkeuren, die van hun bekenden én inspirerende experts die gebruikers zelf willen volgen.’

De app heeft naast Nederlandse steden recent ook adressen in Brussel, Berlijn en Kopenhagen toegevoegd.

Experts van Soulpicks

Tess Posthumus (Flyin Dutchmen Cocktails)
Tanja Klein Nijenhuis (Herberg onder de Linden*)
Mad Voorhoeve (European Bartender School)
Ron Simpson (Avocado Show)
Danil Bordiniuc (Lot Sixty One Coffee)
Rick Nelson (Oedipus)

Soulpicks is een initiatief van de medeoprichter van SnappCar, Pascal Ontijd. De app groeit volgens hem snel en kan reizigers of locals helpen bij de invulling van hun weekendje weg.

Als gebruiker van de Soulpicks app kun je je favoriete plekken opslaan in de app en delen binnen je eigen kring van vrienden en bekenden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om een aantal van de toonaangevende experts op het vlak van travel, lifestyle, food of leisure te volgen die zichzelf op persoonlijke titel aan Soulpicks hebben verbonden en hun favoriete plekken delen met hun volgers.

Experts in de app

Afgelopen maanden is het netwerk van experts die hun favoriete plekken delen met de gebruikers, uitgebreid. Onder hen zijn onder meer Andre Kruger, coffee roaster in Berlijn, Jens Crabbe, eigenaar van Mok Coffee and Roastery in Brussel, Mary Scherpe, blogger en eigenaar van Stil in Berlijn en Jonathan Winters van Mikkeller Brewery in Kopenhagen.

‘Het gaat om de crème de la crème van creatieven en visionairs in de bartender, wine en coffee scene,’ aldus Ontijd. ‘Mensen die hun sporen hebben verdiend en voor de troepen uit lopen.’

Het totale expertnetwerk van Soulpicks bestaat eind dit jaar uit zo’n 60-70 experts.

Soulpicks

Soulpicks werd voor de zomer gelanceerd en haalde al snel ruim 1 miljoen binnen van diverse investeerders. Ook Michael Birch, een van de belangrijkste investeerders in Pinterest, kwam aan boord als adviseur en investeerder. Meest recent committeerde Lily Cheng, voormalig hoofd TripAdvisor Azië, zich aan Soulpicks als adviseur en investeerder.

>> Interview Tanja Klein Nijenhuis van Onder de Linden