Nightlife- app Nocto lanceert crowdfunding-campagne

Nightlife- app Nocto lanceert crowdfunding-campagne

De startup Nocto wil gasten en horecaondernemingen beter verbinden met haar app. Nocto is al bruikbaar in Den Haag waar ongeveer 3.000 deals zijn verkocht, maar de oprichters David Franzen en Mark Brouwers wil uitbreiden naar meerdere steden zoals Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Leiden.

Nocto is een data-gedreven social media-platform dat ook deals van horecabedrijven verkoopt. Om naast Den Haag uit te breiden naar meerdere steden is geld nodig en daarom starten David Franzen en Mark Brouwers een crowdfunding-campagne. Volgens de ondernemers helpt Nocto zowel gasten als horecaondernemingen ‘de nacht te plukken’.

Haagse horecabedrijven die zijn aangehaakt zijn: De Grote Markt, Bricks, Feestcafé Rootz, Shelby, Club Gewoon en O’Casey’s. In totaal zijn meer dan 50 Haagse horecabedrijven aangesloten bij Nocto en hebben de ondernemers zo'n 3000 deals voor hen verkocht. De app is 12.000 keer gedownload. Uitbreiden naar Amsterdam staat ook op het wensenlijstje van Franzen en Brouwers, maar dat komt pas na Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Leiden.

nocto

De oprichters van Nocto waren opzoek naar een beter antwoord op de klassieke vraag: Wat gaan we doen vanavond? Bestaande technologieën en apps boden volgens hen namelijk niet de juiste inzichten.

Het idee ontstond nadat David een teleurstellende avond uit had meegemaakt zonder echte hoogtepunten. Hij droomde van een app die hem een complete en geprioriteerde lijst van horecagelegenheden en evenementen in zijn directe omgeving zou laten zien.

Bovendien zou het toevoegen van actuele foto's en video's van binnen de bars en clubs hem helpen in te schatten of het ergens op dat moment leuk is. Nocto was geboren.

Nocto: deals voor daluren

Ook ondernemers en merken hebben in toenemende mate behoefte aan één platform dat verbinding brengt tussen horecaondernemer en gasten, omdat allerlei oplossingen momenteel erg gefragmenteerd te werk gaan.

Via het Nocto business platform voor bars, clubs, restaurants en hotels kan bijvoorbeeld een duidelijk overzicht van aanbiedingen aan de app-gebruikers gecommuniceerd worden. Deals worden bijvoorbeeld aangeboden om mensen aan te trekken op specifieke dagen en tijden.

Data voor betere bedrijfsvoering

‘Het gebruik van data is een essentiële tool in bedrijfsvoering om gasten te kunnen bieden waar ze het meeste behoefte aan hebben, zeker in het informatietijdperk waarin we vandaag de dag leven,’ aldus eigenaar David Fran

Met de opbrengsten uit de crowdfunding campagne wil de Nederlandse startup werken aan de gebruikerservaring van de app om vervolgens Nocto te lanceren in Rotterdam, Eindhoven, Utrecht en Leiden.

Betalende horecabedrijven

Nocto heeft momenteel betalende horecaklanten en meer dan 12.000 app-downloads. Het bedrijf haalt in totaal € 525.000 op, waarvan € 75.000 via crowdfunding.

https://youtu.be/neTxS8Wr8IA