Op 24 maart vindt de Europese Dag van het Ambachtelijk IJs plaats. De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum wil graag dat ijsmakers en -liefhebbers in Nederland deze dag ook vieren. Daarom verstrekt de brancheorganisatie een gratis mediakit aan alle ijssalons die ‘Gelato Day’ willen vieren.
Nederlands ijsje staat centraal
Sinds 2012 wordt Gelato Day, een initiatief van de Europese vereniging van ambachtelijke ijsbereiders Artglace, erkend als Europese feestdag. Dit jaar is Nederland gastland. Voor heel Europa geldt op 24 maart één centrale ijssmaak met een Nederlands tintje: yoghurt-aardbeienijs.
Promotiemateriaal voor ondernemers
De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum heeft speciaal voor deze dag – in samenwerking met Artglace – een poster (A3) ontwikkeld. IJssalons die Gelato Day willen vieren met een actie omtrent het yoghurt-aardbeienijs, kunnen de poster afhalen op de stand (C138) van Ambachtelijk IJscentrum op Bakkersvak/IJs-vak.
Digitale mediakit
Naast de poster mogen deelnemende ijssalons ook gebruikmaken van de speciale digitale mediakit, met daarin een persbericht voor eigen distributie, een aantal tips voor acties en een header met afbeelding voor een Facebook-event. Een handige instructie maakt de kit compleet.
Gratis, met een voorwaarde
De brancheorganisatie heeft besloten het promotiemateriaal dit jaar gratis te verstrekken, zowel aan leden als niet-leden. De enige voorwaarde is dat ondernemers daadwerkelijk een actie opzetten rondom yoghurt-aardbeienijs, op 24 maart.
Eén van de doelen van de vereniging is het ambachtelijk ijs meer onder de aandacht te brengen bij de consument. Volgens de vereniging leent deze actie zich daar perfect voor. Ook de vereniging van Italiaanse IJsbereiders, Ital, haakt aan bij de actie.