Bezorgapp Rocket wil nu ook in Nederland hét verschil maken

Bezorgapp Rocket wil nu ook in Nederland hét verschil maken
'Onze commissies liggen een stuk lager dan die van de huidige aanbieders van bezorg-apps.'

Het platform voor maaltijdbezorging Rocket is twee jaar geleden in de Oekraïne gestart en staat inmiddels in de Top-10 van meest gedownloade bezorgapps in Europa. Het geheim van het succes? Lagere commissies en het opbouwen van een partnerschap met de deelnemende restaurants. Half april gaat de nieuwe bezorgapp in Amsterdam van start en kort daarna kunnen ook inwoners en ondernemers uit andere steden ervaren hoeveel 'fun' het is om bezorgapp Rocket te gebruiken.

Clementine Joly, hoofd-marketing voor bezorgapp Rocket in Europa, verwacht met het nieuwe platform veel toegevoegde waarde te bieden. ‘We merken dat veel horecaondernemers ontevreden zijn over de bezorg-apps die momenteel op de markt zijn. Vooral de hoge commissie is voor velen een doorn in het oog. Ze geven aan het liefst helemaal geen platform te gebruiken. Wij willen laten zien dat het anders kan en een beetje meer plezier toevoegen aan de markt.’

Dat wordt gedaan door horecabedrijven zoveel mogelijk service te bieden. ‘Onze commissies liggen een stuk lager dan die van de huidige aanbieders. We willen de bedrijven zo goed mogelijk helpen. Hiermee onderscheiden wij ons. Zo merken we bijvoorbeeld dat veel ondernemers het lastig vinden om mooie foto’s bij de maaltijden te plaatsen. Wij kunnen hen helpen door de fotografie voor hen te verzorgen.’

Gebruik bezorgapp leuk

Daarnaast wil Rocket ook aan de consument laten zien dat het leuk is om de app te gebruiken. ‘Op alle momenten dat mensen dringend eten nodig hebben, zijn wij er voor hen. Dat zal in onze communicatie duidelijk naar voren komen. Bijvoorbeeld als je een kater hebt op de zaterdagmorgen, als je auto kapot is gegaan of als je hond je lunch heeft opgegeten. Wij helpen onze gebruikers op ieder moment van de dag bij het laten bezorgen van hun maaltijden.’

'Op alle momenten dat mensen dringend eten nodig hebben, zijn wij er voor hen'”

Dit uitgangspunt wordt zowel in de Oekraïne als in Nederland gehanteerd. ‘Wel zullen we ons concept nog meer laten aansluiten bij de Nederlandse cultuur. Zo merken we bijvoorbeeld dat hier veel waarde wordt gehecht aan duurzaamheid. Daar gaan wij op inspelen door recyclebare verpakkingen te gebruiken.’ Ook in de uitstraling van de app komt het ‘fun-aspect’ terug, vertelt Joly. ‘Onze app is, net zoals andere bezorgapps, gemakkelijk in gebruik, maar de uitstraling zal net even anders zijn.’

Big-bang bezorgapp in Oekraïne

In de Oekraïne is de bezorgapp van Rocket een groot succes. ‘We hebben een ‘big bang’ veroorzaakt. Inmiddels hebben we daar een zeer groot marktaandeel. We hebben heel veel tevreden klanten. Daarbij gaat het zowel om grote concerns als McDonald's, Coca-cola en KFC, maar ook om de kleine lokale restaurants. We zijn echt heel trots op de groei die wij hebben doorgemaakt en nu willen we onze service ook elders in Europa aanbieden. We zien dit als een grote uitbreidingsmarkt.’

Als eerste land is bewust voor Nederland gekozen. ‘Nederland heeft niet alleen veel horecagelegenheden, maar deze bieden ook een heel divers aanbod aan gerechten aan’, licht Joly toe. ‘We beginnen half april in Amsterdam en hopen dat er bij de start veel restaurants aangesloten zijn. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt. Richting de zomer zullen andere grote steden volgen, zoals Rotterdam en Den Haag.'

'Ons doel is natuurlijk om alle restaurants in Nederland partner van ons te maken en daarnaast willen we ons platform ook lanceren in andere delen van Nederland en Europa. We zien hiervoor heel veel kansen. Niet alleen op het gebied van maaltijdbezorging, maar ook wat betreft het bezorgen van andere producten. Van levensmiddelen tot huishoudelijke artikelen. De mogelijkheden zijn onbeperkt!’

Dit artikel is gesponsord door Rocket.