‘Hotelgasten verwachten meer dan enkel een goed bed’

Slaap vormt de basis van alles wat we doen. Dat geldt niet alleen thuis, maar juist ook tijdens een nacht buitenshuis. Een goede nachtrust is daarom een essentieel onderdeel van de hotelbeleving van gasten. We spraken Ralph Bongaerts, Manager Swiss Sense Business, over de consumententrends en ontwikkelingen op het gebied van slaap.
Delen:
Ralph Bongaerts is Manager Swiss Sense Business.

Het belang van een goede nachtrust is onder consumenten de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden, erkent Bongaerts. ‘We slapen ruim een derde van ons leven en het vormt de basis van alles wat we doen. Dat geldt niet alleen thuis, maar juist ook tijdens een nacht buitenshuis. Een goede nachtrust is een essentieel onderdeel van de totale hotelbeleving van gasten. Een aangename nachtrust leidt veelal tot positieve reviews en de keuze van een boeking wordt steeds meer bepaald door online reviews van eerdere gasten.’

Swiss Sense Business

Enkele jaren geleden breidde Swiss Sense haar dienstverlening uit naar de hospitality branche. Dat resulteerde in Swiss Sense Business, dat zich volledig toelegt op de zakelijke markt. Bongaerts: ‘Met een speciaal productaanbod voor de hospitality branche kunnen wij consumenten ook buitenshuis een zorgeloze nachtrust bezorgen. Daarmee creëren we meerwaarde voor hoteliers en andere ondernemers. Swiss Sense staat bekend om kwalitatief hoogwaardige producten en zorgt voor herkenbaarheid bij consumenten. Dat is wat klanten veelal zoeken als zij de samenwerking met ons aangaan.’

Inmiddels is de Hotel Collection in Nederland en andere Europese landen te vinden. Swiss Sense Business draagt bij aan de goede nachtrust van gasten op meer dan 250 locaties.

Stijlvol design en gebruiksgemak

Om er zeker van te zijn dat het productaanbod volledig voldoet aan de wensen en behoeften van de zakelijke klant, werkt Swiss Sense Business nauw samen met hotelketen Van der Valk Exclusief. Bongaerts: ‘Van der Valk Exclusief is al jaren trouwe partner van Swiss Sense. Hun expertise op het gebied van hospitality en ons vakmanschap in slaapproducten hebben we samengebracht. Dit vormt de basis voor ons aanbod, waardoor de boxspringcollectie voldoet aan alles wat van een hotelcollectie verwacht mag worden.’

Naast een stijlvolle uitstraling en generiek, kwalitatief hoogwaardig ligcomfort, is er bij de totstandkoming van de collectie ook gelet op aspecten als extra gebruiksgemak voor housekeeping. ‘Hierdoor kunnen we tegemoet komen aan de wensen en behoeften van een heel breed scala klanten: van B&B’s tot vakantieparken, hotels, interieurontwerpers en architecten.’ Het resultaat is een zorgvuldig samengestelde collectie in verschillende stijlen en prijsklassen. Van stijlvolle luxe en eigentijds design tot toegankelijk comfort.

Personalisatie

Daarbij is altijd ruimte voor personalisatie, zodat de bedden uitstekend passen bij de uitstraling van de onderneming en het ligcomfort dat hun gasten wensen. Die mogelijkheid tot personalisatie geldt overigens niet alleen voor het productaanbod. Ook als het om de dienstverlening gaat staat een persoonlijke aanpak voorop.

Net als iedere gast is ook iedere onderneming uniek. Dat vraagt om een samenwerking op maat

Bongaerts: ‘Net als iedere gast is ook iedere onderneming uniek. Dat vraagt om een samenwerking op maat, iets waar wij veel waarde aan hechten. Alleen zo kunnen we onze klanten maximaal ontzorgen en hen helpen om een unieke beleving neer te zetten voor de gasten.’ Hiervoor ontwikkelde Swiss Sense Business het partnerprogramma Stap-Extra waarmee het zakelijke klanten nog meer service wil bieden.

‘Hoe de samenwerking er uiteindelijk uitziet, is volledig afhankelijk van de wensen of behoeften die er zijn’, zegt Bongaerts. ‘Dat loopt uiteen van een korting voor alle medewerkers om thuis ook een fijn bed aan te schaffen, tot een affiliateprogramma of ondersteuning bij het creëren van media-aandacht om een hogere bezetting te realiseren. Maar ook op andere vlakken kijken we graag hoe we een bijdrage kunnen leveren, want alleen samen maken we het verschil. Voor elkaar en de gasten.’

Ontzorgen van A tot Z

‘Ontzorgen en klantgerichtheid, dat is waar het ons echt om gaat. En dat gaat breder dan het bieden van enkel een kwalitatief hoogwaardig product. Daarom hebben we een klein en gedreven team dat onze klanten adviseert, het volledige proces begeleidt en waar nodig zelfs volledig uit handen kan nemen. Bij de bezorging mogen klanten een professioneel en getraind team verwachten dat begrijpt hoe een zakelijke (hotel)levering in zijn werk gaat. Ze bewegen om de business heen, zodat de onderneming door kan draaien.’ Benieuwd hoe dat er in de praktijk uit ziet? Bekijk dan de video hieronder.

Sense Business is onderdeel van Swiss Sense, een internationaal familiebedrijf dat in 2006 is opgericht door de familie Diks, die al meer dan 100 jaar met hart en ziel bedden maakt. Inmiddels is Swiss Sense met meer dan 100 eigen winkels in Europa uitgegroeid tot een toonaangevende speler op het gebied van slaapcomfort.

Dit artikel is gesponsord door Swiss Sense Business.