Misset Horeca
Misset Horeca
PLNT: ‘We maken geen vleesvervangers, maar vleesopvolgers’

PLNT: ‘We maken geen vleesvervangers, maar vleesopvolgers’

Anno 2022 kun je in de horeca niet meer om plantaardig heen. Voorwaarde is wel dat plantaardige vis- en vleesvervangers ontzettend lekker én makkelijk te bereiden moeten zijn. Daar speelt het relatief nieuwe Nederlandse merk PLNT op in. PLNT is volgens Marleen Kolijn, Senior Brand Manager PLNT, the next level in plant-based.

PLNT: ‘We maken geen vleesvervangers, maar vleesopvolgers’

Een gezonder leven en een gezondere planeet vormen de basis voor onze toekomst, benadrukt Marleen Kolijn. ‘Daarom investeren we in de beste combinatie van duurzaamheid, gezondheid én uitstekende smaak. We maken geen vleesvervangers; wij maken vleesopvolgers! Met dezelfde textuur en mondgevoel als het origineel. We gaan voor de beste kwaliteit en de ultieme smaaksensatie.’

Daarom wordt veel samengewerkt met lokale spelers, specialisten in specerijen en koelverse melanges, sauzen en compounds. ‘Zo kunnen we altijd de juiste smaak geven aan het product.’

‘Onze producten zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en zitten boordevol voedingsstoffen’

Natuurlijke ingrediënten

Ook wordt volop rekening gehouden met het gezondheidsaspect. ‘Onze producten zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten en zitten boordevol voedingsstoffen. Ze voldoen aan gezondheidseisen en hebben dus weinig toevoegingen. Ze bevatten hooguit één e-nummer en dat is melkzuur. De producten zijn zeer eiwitrijk en passen binnen een verantwoord eetpatroon.’ Daarnaast speelt gemak een rol. ‘Neem bijvoorbeeld ons plantaardige stoofvlees. Het kost – afhankelijk van de toepassing – nog geen 10 minuten om deze te bereiden. Ideaal dus voor de horecakeuken.’

PLNT

Uitgebreid assortiment

PLNT biedt een uitgebreid assortiment plantaardige vlees- en visopvolgers voor retail en foodservicebedrijven, zoals (gemarineerde) kip- en rundvleesstukjes, bacon, (vis)burgers en worstjes. Voor iedere keuken is er een oplossing. ‘Als bedrijf staan we voor innovatie’, licht Kolijn toe.

‘Nieuw in het assortiment zijn onze visopvolgers, zoals tonijn – en binnenkort ook zalm – verrijkt met Omega 3. Door ons assortiment met plantaardige vis uit te breiden, kunnen professionals nog meer plant-based opties op de menukaart zetten.’

Aandacht voor unieke vleesvervangers

Consumenten en gasten in horeca worden steeds kritischer op vegetarische gerechten en gezelschappen worden gemengder. Daardoor wordt bij de selectie van een restaurant in toenemende mate rekening gehouden met het aanbod plantaardige gerechten op de kaart, weet Kolijn.

‘Dat betekent dat de horecaprofessionals meer aandacht moeten besteden aan unieke vleesvervangers met de beste ingrediënten en smaakpaletten. Daarmee kunnen ze een veelzijdig assortiment bieden met voor ieder wat wils. We willen er echt voor zorgen dat professionals – en natuurlijk hun gasten – die onze vlees- en visopvolgers een kans geven, overtuigd worden door de smaak en structuur, een goede ervaring hebben en vaker voor plantaardig kiezen.’

We nodigen horecaprofessionals graag uit in onze inspiratiekeuken in Veenendaal

Meer plant-based op de kaart

Volgens Kolijn liggen er op dat gebied nog heel veel kansen. ‘Daarom nodigen we horecaprofessionals graag uit in onze inspiratiekeuken in Veenendaal. Daar kunnen wij onze gerechten laten proeven en hen inspireren om met onze plantaardige producten te werken. Binnenkort vertellen wij hier meer over. Verder staan we regelmatig op beurzen, zoals Gastvrij Rotterdam. Iedereen is van harte welkom om kennis te maken met ons verrassende assortiment!’

Dit artikel is gesponsord door PLNT