Rivièra Maison: 'Unieke projecten met oog voor detail'

Rivièra Maison: 'Unieke projecten met oog voor detail'

Rivièra Maison biedt horecabedrijven een totaalpakket op het gebied van aankleding en inrichting. Van styling tot een complete make-over. Daarbij zijn alle stijlen mogelijk, benadrukt creative director Nico Tijsen. 'In de horeca gaat het om de details. We vinden het belangrijk om horecaondernemers te verrassen met concepten die volledig passen bij hun wensen en hun bedrijf.'

De doelgroep van Rivièra Maison is heel breed. Van cafés, restaurants en hotels tot schoonheidssalons en kapsalons. Datzelfde geldt voor de uitstraling. Deze varieert van klassiek tot hip. Bij de styling van een bedrijf staat altijd het menselijk contact centraal. Over zijn werkwijze zegt Tijsen: ‘De intake is belangrijk. We luisteren goed naar alle wensen van de klant. Vaak volgen daarna een moodboard, handschetsen een 3D-tekening of desgewenst een 3D-film, zodat de opdrachtgever nooit voor onverwachte verrassingen komt te staan.’ Gedurende het complete project worden klanten volledig ontzorgd, tot in detailniveau. ‘Wij nemen -soms in samenwerking met een bouwbedrijf- al het werk uit handen.’

Alles is mogelijk

Groot voordeel is de brede collectie van Rivièra Maison. ‘We hebben alles in huis voor de moderne club tot het beach house. Als totaalleverancier kunnen we alles leveren, inclusief beddengoed, bedden en matrassen.’ Wat niet standaard in het assortiment zit, kan worden geproduceerd. ‘We beschikken over onze eigen dtp-afdeling die logo’s ontwerpt en teksten opmaakt. In kleine oplages kunnen we allerlei objecten, zoals kussens, dienbladen en zelfs kerstballen, van een logo voorzien. Zo kunnen de ondernemers hun gekozen stijl tot in de puntjes doorvoeren.’

Gewoon lekker

Een bijzonder project vindt hij de inrichting van Restaurant Proeverij Gewoon lekker in Zaandam. ‘Het restaurant is gevestigd in een prachtig pand van 750 vierkante meter uit de achttiende eeuw. De ondernemer was opzoek naar een hele andere look and feel. Daarvoor mocht ik echt out-of-the box denken’, blikt Tijsen terug. Hij besloot de grote oppervlakte te verdelen in meerdere ruimtes, met allemaal een eigen stijl. ‘Zo kunnen gasten telkens een andere sfeer ervaren.’ 

Een van de ruimtes heeft een Portugees-achtige uitstraling gekregen met de blauwe tegels. ‘Een ideale ruimte om overdag te genieten van koffie met gebak’. Het restaurant is ingericht in glamourstijl met veel groen, donker behang, luxe stoelen en gouden accenten. Het kleine loungegedeelte is mystiek ingericht met groen, zwart en goud. ‘Alle kamers zijn heel verschillend geworden, maar hebben desondanks ook raakvlakken.’ Marmeren tafels maken het concept helemaal af. ‘Deze hebben we niet standaard in onze collectie. Daarom hebben we ze zelf, in samenwerking met meubelmakers, ontwikkeld.’ De oplevering vormde een uitdaging. ‘Deze moest binnen twee maanden gerealiseerd zijn. Het was een race tegen de klok, maar uiteindelijk is het gelukt om alles in tien weken tijd af te ronden.’

Details

Voor ieder project geldt: de afwerking is essentieel. ‘In de horeca gaat het om de details. Zo kwam ik voor een oud spoorhuis in een antiekwinkel oude treintjes tegen. Deze staan nu in glazen boxen op de hotelkamers. Dat soort kleine accenten vind ik prachtig. Vaak zie je in horecagelegenheden een copy/paste van een bepaalde stijl. Maar wij gaan echt voor unieke projecten.’ 

Dit artikel is gesponsord door Rivièra Maison

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.