Unieke wervingscampagne hotel: 'Nieuwe medewerkers kunnen werken aan droombaan buiten horeca'

Unieke wervingscampagne hotel: 'Nieuwe medewerkers kunnen werken aan droombaan buiten horeca'

Maritim Hotel Amsterdam, dat volgend jaar zijn deuren opent, lanceert deze week een unieke campagne om teamleden te werven. Het hotel gaat zijn medewerkers helpen om hun droombaan te realiseren, ook al ligt deze buiten de gastvrijheidsbranche.

Het congres- en eventhotel Maritim Hotel Amsterdam gaat zorgen dat je nieuwe medewerkers hun toekomstdroom kunt verwezenlijken. Met de nieuwe unieke wervingscampagne 'Word wat je wilt', gaat het hotel op zoek naar meer dan 300 medewerkers. Het hotel wil niet spreken over krapte op de arbeidsmarkt. 'Er zijn genoeg mensen te vinden,' zegt Caroline Receveur, general manager van Maritim Hotel Amsterdam. 'Je moet alleen op andere manieren zoeken.'

Eigen team op eerste plaats

Receveur: 'In ons hotel komt naast de gast, het eigen team op de eerste plaats. Wij willen mensen helpen om hun toekomstdroom te vervullen, hoe onmogelijk deze ook lijkt. Met zo'n groot hotel en netwerk kunnen wij mensen ondersteunen om hun droombaan te verwezenlijken. Of je nu gezagvoerder van een Airbus A350 wil worden of fluitist in het Concertgebouworkest, wij helpen je. En niet alleen door je een (tijdelijke) baan aan te bieden, maar ook door bijvoorbeeld mee te betalen aan je studie en door onze eigen, internationale contacten in te schakelen. Hiervoor hebben we speciaal een aantal mensen aangenomen die zich hiermee gaat bezighouden.'

Service-gerichte economie

Receveur: 'Welke baan je in de toekomst ook wilt uitoefenen, werken in de horeca geeft altijd een goede basis. In ons hotel leren we je alle soft-skills die in je verdere carrière goed van pas komen: met mensen communiceren, snel problemen oplossen, zorgen dat je het iemand anders naar zijn zin maakt. In onze service-gerichte economie is hospitality de basis van elke baan. Of je nou arts wordt of buschauffeur.'

'Uiteraard nemen we ook mensen aan die juist hogerop willen komen binnen de horeca, die sommelier willen worden, hotelmanager of housekeeper. Ook deze mensen gaan we begeleiden en geven we een kans om zichzelf te ontwikkelen binnen ons hotel of binnen de Duitse keten van Maritim Hotels met bijna 50 hotels in 10 landen.'

​Niet alleen de strategie om nieuwe medewerkers te vinden is vernieuwend, maar ook de manier waarop wordt gecommuniceerd. Zo is een cv sturen niet nodig. 'Dat is écht niet meer van deze tijd. Een whatsappje is meer dan genoeg, dan nemen wij wel contact op.'

In de zomer van 2024 opent Maritim Hotel Amsterdam zijn deuren. In totaal huisvest het hotel 579 kamers inclusief een presidentiële suite van 340 vierkante meter op de 31e verdieping , 6 restaurants waarvan 2 rooftop outlets, een wellness-centrum en meeting-, congres- en eventfaciliteiten voor 4651 personen.