De samenwerking tussen Chocomel en Monin ontstond niet aan de tekentafel, maar op de werkvloer. ‘In koffiezaken, op winterterrassen en tijdens horecabeurzen bleek dat veel ondernemers onze producten samen inzetten’, vertelt Tim Huges, Marketeer bij Chocomel. ‘Monin-siroop in warme Chocomel? Geen uitzondering. Maar tot voor kort nog zonder gezamenlijke recepten of materialen. Toen ontstond het idee om de krachten officieel te bundelen, met een gezamenlijk doel: horecaondernemers inspireren met verrassende, margerijke én makkelijk uitvoerbare recepten.’
We zagen het overal gebeuren: onze producten werden al gecombineerd. Dan is samenwerken een no-brainer”
Twee merken, één visie
De samenwerking voelt als een logische stap. Beide merken hebben een ijzersterke positie in de markt, zijn breed beschikbaar bij vrijwel alle horecagroothandels en spreken zowel de professional als de gast aan. Bovendien delen de merken dezelfde waarden: creatieve innovaties, een sterke focus op smaak, en continu doorontwikkeling binnen diverse drankcategorieën.

Trends vertaald naar de winterkaart
Creatieve warme dranken zijn niet meer weg te denken van de menukaart. Van latte specials tot alcoholvrije comfortdrinks, gasten willen meer dan standaard. ‘De verwachting is dat de trend van Iced Mocchaccino’s deze winter doorzet naar warme varianten. En precies daarvoor ontwikkelden we samen een reeks nieuwe recepten’, vertelt Dennis Durlinger, Brand Development Manager bij Monin.
Overal verkrijgbaar, direct toepasbaar
Zowel Chocomel als Monin zijn ruim beschikbaar via vrijwel alle horecagroothandels. Veel ondernemers hebben de producten al in huis – dat maakt het laagdrempelig om met de recepten aan de slag te gaan. Bovendien is er deze winter vanuit FrieslandCampina een Chocomel Specials Introductiepakket beschikbaar met recepten, materialen en verschillende producten om mee aan de slag te gaan.
Laat chocolade deze winter spreken
De samenwerking tussen Chocomel en Monin is méér dan een receptontwikkeling. Het is een gedeelde visie op wat warme dranken kunnen zijn: een genietmoment, een verrassingsmoment, een reden om terug te komen. Met een breed aanbod aan nieuwe recepten speel je moeiteloos in op de laatste dranktrends – populair, verrassend en perfect voor het koude winterseizoen.
Dit artikel is gesponsord door FrieslandCampina.