Maar wat zijn die veranderingen eigenlijk? En wat wil de gast? In de laatste printeditie doen we een eerste voorzet en bundelden trendartikelen, inspirerende praktijkvoorbeelden en verhalen van ondernemers.

Gasten zoeken samenzijn, verbinding en herkenbaarheid. De nieuwe generatie verlangt vooral echtheid, authenticiteit. Horecazaken die deze jongeren willen aanspreken, moeten karakter tonen. Dat vraagt om kleur bekennen en écht kiezen.
Ook op de werkvloer veranderen de verwachtingen. Gen Z verlangt een prettige werksfeer, goede begeleiding en oprechte complimenten. Zij vinden het vanzelfsprekend om mee te kijken en mee te denken. Ondernemers die die ruimte bieden, worden vaak positief verrast door wat het oplevert.
We spraken drie toonaangevende ondernemers over hun verwachtingen voor het nieuwe jaar. Zij zien 2026 vooral als het jaar van ouderwets ondernemen: kostenbeheersing, een sterke prijs-kwaliteitverhouding, meer efficiency, sturen op data en slim gebruikmaken van AI. En vooral: weer zelf op de vloer staan. Want écht sturen, dat doe je niet vanachter een bureau.
2026 wordt een jaar van de mouwen opstropen en terug naar de basis van ondernemen. Niets nieuws onder de zon dus.
Namens de makers van Misset Horeca wens ik iedereen fijne feestdagen met mooie momenten met gasten, familie en vrienden.









