Het congres moet inzicht bieden in het eten van 55-plussers en de kansen die in deze markt liggen. Welke rol speelt voeding in het verouderingsproces, zowel lichamelijk als geestelijk? Zijn er ingrediënten en levensmiddelen die dit proces kunnen beïnvloeden? In welke producten is de groep 55-plussers geïnteresseerd? Biedt dit kansen voor productontwikkelaars en marketeers?
Smaak
Vanuit bedrijfsperspectief wordt een aantal voorbeelden ‘voor gezond ouder worden’ gegeven. Daarbij wordt onder meer ingegaan op de smaakontwikkeling van de ouder wordende mens. Wat betekent het voor de smaakbeleving van ouderen als producten minder zout-, suiker- of vet bevatten. Maar er is ook aandacht voor het verpakkingsgemak dat is toegesneden op de oudere consument.
Doelgroep
Dit symposium is bedoeld voor mensen uit de voedingsmiddelenindustrie, zoals: directie en management, R&D-medewerkers, productontwikkelaars, conceptontwikkelaars, nutrition managers, voedingskundigen, marketeers, communicatiemanagers, medewerkers van ingrediëntenleveranciers en onderzoeksinstellingen.