FreshRecruitment
KHN Utrecht: 'Persoonlijk contact wint het van QR-code'
De QR-code in de horeca is op zijn retour.
De QR-code in de horeca is op zijn retour.
De zomer betekent voor horecaondernemers met een terras extra drukte. Met het personeelstekort is dit echter lastig te managen. Digitale tools bieden de oplossing.
Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken. Ze twee bieden de horeca voortaan contactloos bestellen via de QR-code aan, gecombineerd met een betaling via Tikkie.
Contactloos geld overmaken door je smartphone te richten op iemand die naast je staat. Nu kan dat nog niet maar volgens ING is dit over een aantal jaar waarschijnlijk heel normaal. De bank heeft samen met het Eindhovense chipconcern NXP de technologie hierachter al klaar.
Het personeelstekort loopt de spuigaten uit in vrijwel alle sectoren. Ook in de horeca. Het tekort wordt gezien als een groot probleem, wat het ook zeer zeker is. Echter biedt het personeelstekort voor de horeca ook enorme kansen.
Dikke kans dat jij je al haast geen terras meer kunt voorstellen zonder handhelds. En misschien is het bij jou ook al mogelijk om te bestellen en betalen via QR-codes. Maar wat vinden gasten eigenlijk van deze digitale bestelmogelijkheid? Beïnvloedt digitaal bestellen de ervaren gastvrijheid en de keuze voor een terras? Wij gingen op onderzoek uit.