Butlaroo (QR-code bestellen) en Tikkie gaan samenwerken

Butlaroo (QR-code bestellen) en Tikkie gaan samenwerken
Vapiano (op de foto locatie Utrecht) is een van de klanten van Butlaroo.

Tikkie en Butlaroo gaan samenwerken. Ze twee bieden de horeca voortaan contactloos bestellen via de QR-code aan, gecombineerd met een betaling via Tikkie.

Samen willen Butlaroo en Tikkie gasten met deze werkwijze een betere ervaring bieden.

‘Daarnaast speelt in de horeca natuurlijk het personeelstekort. Met onze samenwerking wordt supersnel en eenvoudig contactloos betalen en bestellen in de horeca nu veel gemakkelijker voor horecaondernemers en consumenten.’

Bestellen via QR-code

Gasten die op een terras of in een restaurant zonder tussenkomst van personeel willen bestellen of de rekening willen betalen, kunnen dit nu in een handomdraai regelen. Het enige wat zij hoeven te doen, is met een smartphone de QR-code op tafel te scannen en via een interactieve menukaart te bestellen en te betalen. Butlaroo zelf bood dit al aan, maar werkte nog niet samen met Tikkie.

Wachten op de rekening hoeft niet meer; gasten rekenen zelf af met Tikkie en kunnen desgewenst direct fooi geven. Ook kunnen zij de rekening eenvoudig splitten door tafelgenoten meteen een betaalverzoek te sturen. Met deze alles-in-één-oplossing beschikken horecalocaties over een bestel- en betaalmethode, waarmee personeel meer tijd heeft om gasten te bedienen én zij tegelijkertijd de klantbeleving kunnen versterken.

Butlaroo en Tikkie

Als horecaondernemer heb je hiervoor Tikkie Zakelijk nodig (betaald). Voor consumenten is Tikkie gratis.

Volgens Butlaroo en Tikkie biedt de nieuwe werkwijze veel extra’s. Zo hebben horecaondernemers en hun personeel met het Butlaroo-dashboard direct inzage in bestellingen en betalingen. Ook kunnen zij de bestelomgeving zelf beheren, zoals QR-codes aanmaken en bestellocaties instellen. Eén van de restaurantketens die al succesvol gebruikmaakt van deze technologie is Vapiano.

Tikkie is vertrouwd bij consumenten

Daniël Duwaer, ceo van van Butlaroo: ‘Doordat we onze krachten bundelen, kunnen we samen een slimme oplossing bieden die eenvoudig in het gebruik én betrouwbaar is.'

'Tikkie en Butlaroo zijn merken met een goede reputatie, zowel bij de consument als in de horeca. Voor de consument is naast gemak, vertrouwen van groot belang als zij online betalingen doen.'

'Tikkie heeft hierin in de afgelopen jaren een uitstekende staat van dienst opgebouwd. Tegelijkertijd hebben zowel horecabedrijven als hun klanten via Butlaroo toegang tot een uniek QR-platform, waarmee binnen een split second bestellingen kunnen worden geplaatst en betaald.’

7 miljoen gebruikers

Met Tikkie stuur je eenvoudig betaalverzoeken via WhatsApp, Messenger, sms, QR-code etc. Tikkie is in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels meer dan 7 miljoen gebruikers. Het is een initiatief van ABN AMRO en gratis te gebruiken voor consumenten met een Nederlandse betaalrekening.