Slim omgaan met internet

Slim omgaan met internet

Restaurants kunnen met eenvoudige middelen ervoor zorgen dat (potentiële) gasten makkelijker het bedrijf kunnen vinden. Met een aantal voorbeelden liet Jan Henk Bouman, eigenaar van internetbedrijf Admium, tijdens een presentatie op Markt zien dat het effect van internet als gastenlokker niet onderschat mag worden

'Zorg dat je online zichtbaar bent, om daar off-line je voordeel mee te doen', gaf hij zijn toehoorders mee. 'Zo wordt er 12.000 keer per maand gezocht op 'restaurants Amersfoort'. Door handige key-words in je eigen site te stoppen kom je eerder naar voren in de zoekresultaten. Los van je eigen site is er een continue onderstroom van zoekopdrachten waar je als ondernemer je hand in moet steken.' Het volstaat dan ook al lang niet meer om louter de eigen site bij te houden. 'Zeven miljoen Nederlanders zitten op Hyves. Hyves heeft een aparte spot voor horeca. Daar moet je als bedrijf wel tussen staan en dus ook bijhouden wat er over je gezegd wordt. Net zoals je in de gaten moeten houden wat er over je wordt gezegd op Iens of Smulweb.' Dat bedrijven bang zijn voor negatieve reacties op deze sites noemt Bouman begrijpelijk maar onterecht. Internet maakt je prestaties meteen zichtbaar voor een breed publiek. Dat houdt je als ondernemer wel scherp.'

De presentatie van Jan-Henk Bouman is te bekijken door op deze link te klikken.