Restaurant Indonesia terug met pop-up restaurant en bezorgformule

Restaurant Indonesia terug met pop-up restaurant en bezorgformule
Restaurant Indonesia terug met pop-up restaurant en bezorgformule. Foto: Facebook Indonesia

Restaurant Indonesia opent de deuren van een pop-up restaurant aan de Coolsingel in Rotterdam. Na 42 jaar aan het Rodezand werd het restaurant eind vorig jaar gesloten om ruimte te maken voor nieuwe plannen. Dat is het pop-up restaurant én de uitrol van een formule met kleine eethuizen.

Restaurant Indonesia opent aan de Coolsingel 141 in Rotterdam een pop-up restaurant. Hier serveert de familie Lo de gerechten zoals ze dat 42 jaar lang deden in hun restaurant aan het Rodezand.

Nieuw is dat de gerechten kunnen worden afgehaald en bezorgd door Thuisbezorgd, Deliveroo, Uber Eats en Foodora. Na een proefperiode wordt een groter dekkingsgebied aangedaan door een eigen bezorgdienst.

Uitrol van de bezorgformule

De ambities van de familie Lo zijn groot. Kleine eethuizen, zogenaamde Warung Kopi's, worden in Nederland uitgerold als eigen bezorgwinkels of op franchise basis. Deze uitrol van fast casual eethuizen gaat gepaard met een bredere verspreiding van de Indonesia-gerechten in groothandels, supermarkten en in kwaliteitshoreca.

Met dit franchiseconcept heeft Indonesia haar zinnen gezet op een hogere standaard van authentiek Indonesisch eten in de horeca en bij de mensen thuis.

Restaurant Indonesia sloot na 42 jaar

Restaurant Indonesia aan het Rodezand in het centrum van Rotterdam sloot in oktober 2017 na dik veertig jaar de deuren. ‘Na de verkoop van onze formule Satebar aan investeerders, zijn wij weer bezig met het ontwikkelen van een nieuw concept. Wat dat is ga ik niet verklappen’, zei Frank Lo destijds tegen Misset Horeca.

In 2016 verkochten zij restaurantketen Satebar. Een laagdrempelig eetconcept wat in 2005 werd gestart als een enkele zaak en uitmondde tot een keten van acht vestigingen in vier steden.