TheNextTable introduceert digitale assistent bij telefonisch reserveren

TheNextTable introduceert digitale assistent bij telefonisch reserveren

TheNextTable, een online reserveringssysteem, gaat gebruik maken van artificial intelligence. Met deze techniek is het mogelijk om telefonische reserveringen door een digitale assistent aan te laten nemen.

Hierdoor komen ook telefonische reserveringen direct in de online agenda van TheNextTable. 'Door het systeem hoeven de medewerkers de telefoon niet meer te beantwoorden, dit werk wordt uit handen genomen door de digitale assistent', aldus de initiatiefnemers. 'Hierdoor missen restaurant geen reserveringen buiten openingstijden en tijdens de service.'

Ervaring

In samenwerking met AssistYou.ai heeft TheNextTable de digitale assistent geïmplementeerd in het reserveringsproces. Brouwerij Troost en Restaurant Smink maken als een van de eerste in Nederland gebruik van AssistYou en TheNextTable. 'Wanneer gasten naar het restaurant bellen krijgen zij de digitale assistent aan de telefoon. Het voordeel is dat de digitale assistent direct opneemt. Dit in vergelijking met de gemiddeld 42 seconden wachttijd op een medewerker.'

'Wanneer en op welk tijdstip?'

Aan de hand van vragen zoals: Wanneer, op welk tijdstip en onder welke naam de reservering komt te staan kan de digitale assistent het gehele reserveringsproces afhandelen. Na bevestiging van de voorgestelde reservering ontvangt de gast direct een bevestiging SMS van de reservering. Ook komt deze reservering in de online agenda en wordt deze automatisch toegewezen aan de juiste tafels.

'Innovatief en toch persoonlijk'

Geoffrey Weideman, manager horeca Brouwerij Troost: 'De koppeling helpt ons vooral om gasten toch telefonisch te kunnen helpen als we druk zijn met de service. Indien de gast specifieke wensen heeft of direct iemand wil spreken wordt deze heel makkelijk doorverbonden naar de bar en kunnen we alsnog de gast te woord staan. Zo houden we tijd voor de paar gasten die ons met ingewikkeldere vragen benaderen dan alleen maar het maken van een reservering.' Jan Smink, eigenaar van Restaurant Smink noemt het innovatief en toch persoonlijk.'

TheNextTable: '47% van alle reserveringen telefonisch wordt gemaakt. 58% van alle telefonische reserveringen wordt buiten openingstijden gemaakt. Vanuit de gast is dit natuurlijk een bekende frustratie. Op deze manier missen restaurants reserveringen en dus omzet.'