nieuws

The Avocado Show opent restaurant aan Keizersgracht Amsterdam

Restaurant 834

The Avocado Show opent restaurant aan Keizersgracht Amsterdam

The Avocado Show gaat een restaurant openen aan de Keizersgracht in Amsterdam. ‘Het wordt het eerste restaurant waar ook diner wordt gedraaid’, zo vertelt Ron Simpson aan Misset Horeca.

Aan de Keizersgracht, waar voorheen Cafe Walem zat gevestigd, komt alles samen van The Avocado Show: ontbijt, lunch, diner en to go. Het restaurant gaat zo’n zeventig zitplaatsen tellen. Daarnaast krijgt de vestiging een terras. ‘Waarschijnlijk met zo’n twintig zitplaatsen. Een vrij grote vestiging voor ons doen.’

The Avocado Show Keizersgracht

Wanneer The Avocado Show aan de Keizersgracht de deuren opent, is nog niet bekend. ‘De verbouwing is nog bezig. We denken in mei wel open te kunnen zijn.’

Ron Simpson in The Avocado Show

Franchise

Ron Simpson en Julien Zaal van restaurant The Avocado Show breidden hun concept in de zomer van 2018 al uit met een to go-vestiging: The Avocado Show Boutique. De eerste boutique opende de deuren aan de Willemsparkweg in Amsterdam Zuid. In oktober dat jaar werd het eerste franchisecontract getekend voor een The Avocado Show in Brussel. Het is het grootste restaurant, twee verdiepingen. ‘Loopt echt heel erg goed. Niet normaal zelfs. De locatie werkt daar heel erg goed mee, met ontzettend veel voorbijgangers.’

Investering

In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert. Plan is dat The Avocado Show over tien jaar over de hele wereld zit. Nu staan er honderd zaken op de planning. The Avocado Show wil aanvankelijk uitbreiden in Europa. ‘Daar willen we aanvankelijk vestigingen openen omdat dit goed bereikbaar is. We willen problemen zelf kunnen oplossen en overal kunnen helpen. De basis moet goed zijn, pas daarna willen we verder groeien.’

Eerste Avocado restaurant

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord geserveerd werd had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en zonder media-investering publicaties in ruim 60 landen plus meer dan 80 franchise-aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op 500’, vertelt Ron Simpson en is de fanbase gegroeid tot 100k op Instagram en 65k op Facebook.

Wereldmerk

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado, smaak, show en presentatie. De ambitie is om een wereldmerk te worden. Daarvoor is social media een belangrijk middel. Maar welke kleuren en materialen werken het beste op Instagram en Facebook? The Avocado Show zocht het uit.

Reageer op dit artikel