Landgoed Het Rheins opent pop-up om meer gasten te kunnen ontvangen

Landgoed Het Rheins opent pop-up om meer gasten te kunnen ontvangen

Hoe ga je inventief om met de nieuwe regels die het kabinet woensdag 6 mei afkondigde dat restaurants slechts 30 personen inclusief personeel mogen ontvangen? Rien Mol eigenaar van Landgoed Het Rheins in het Twentse Enter bedacht hier razendsnel een oplossing voor. Hij opende een tweede (pop-up) restaurant in een zaal in die gesitueerd is in een eigen pand, met eigen ingang en toiletvoorziening.

Rien Mol, eigenaar van Landgoed Het Rheins laat weten dat het concept past binnen de aanwezige horecavergunning en dat de gemeente in eerste instantie positief is over de invulling. Zodoende kan Landgoed Het Rheins per 1 juni 2 x 30 personen ontvangen per shift. Ook het concept en de naam voor de pop-up is grotendeels al uitgedacht. 'Wij noemen het tijdelijke restaurant ‘One Point Five’ verwijzend naar de 1.5 meter.'

Het concept

Omdat reizen naar het buitenland dit jaar er waarschijnlijk niet mogelijk is, nemen wij de gasten mee op een culinaire reis met wereldgerechten. Het wordt een spannende ontdekkingsreis, waarin we gasten steeds weer verleiden om nieuwe gerechten te proeven en smaken uit te proberen uit verschillende landen of continenten. De gerechten worden coronaproof geserveerd op lange serveerplanken om de afstand met de gast te waarborgen. 'Op de planken serveren wij kleine schaaltjes met verschillende gerechten. Ook qua sfeer en inrichting zal er een internationale beleving komen. Eindbestemming is een bijzonder restaurantconcept die wij in de toekomst eventueel willen gaan gebruiken.'

Over Landgoed Het Rheins

Landgoed Het Rheins is een veelzijdig horeca en recreatiebedrijf temidden van de Twense Landerijen. Het landgoed bestaat uit een restaurant, partycentrum, kinderboerderij met speeltuin, een evenemententerrein en een klein vakantiepark. Het terras stond in 2017 op nummer 9 in de Terras Top 100 van Misset Horeca.

Pensioen Horeca
Rien Mol

Datzelfde jaar won het de publieksprijs van de Terras Top 100.  Ook toen toonde het bedrijf zich creatief. Met collega-ondernemers werden samenwerkingen aangegaan. Onder meer met een kledingwinkel en een drogisterij. ‘Samen hebben we een prijs weggegeven, onder meer een high tea, die werd verloot onder stemmers op de Publieksprijs.’ Ook werden vier dinerbonnen ter waarde van 100 euro weggegeven via Facebook. We hebben ook veel feesten en partijen in onze zaak. Bij de afsluiting vroegen we die gasten – die dan natuurlijk helemaal in de feeststemming waren – ook om te stemmen op ons.’ In de zaak zelf hingen ook posters en kaartjes die werden verstrekt door Misset Horeca, waarin gasten werden opgeroepen om te stemmen voor de Publieksprijs. Alles bij elkaar wierp het zijn vruchten af.'

Bekijk deze collectie

Terras

Hoe haal je de meeste omzet uit je terras? Hoe richt je het in? Hoe train je je terraspersoneel? Wat zijn de ideale terrasdrankjes? In deze collectie vind je allerlei aandachtpunten voor het optimale terras. Van het aanvragen van een terrasvergunning tot inspiratie voor de terraskaart.