Hamburgergigant stapt in vis

Hamburgergigant stapt in vis

McDonald's stapt in vis. De hamburgerrgigant introduceert de McKibbeling in al haar 241 restaurants in Nederland. De kibbeling is een van de nieuwe producten die McDonald's dit jaar toevoegt aan haar menu, en die voor een omzetverhoging moeten zorgen.

McDonald's zet dit jaar fors in op vernieuwing. het bedrijf investeert in interieurinrichting, nieuwe keukens, maar ook in nieuwe producten. Een van de nieuwe introducties dit jaar is de McKibbeling. Debbie de Wagenaar, directielid McDonald's Nederland: 'En als we iets typisch Hollands introduceren, doen we dat natuurlijk goed, dus ook met Ravigottesaus.'

De kabeljauw die wordt gebruikt voor de McKibbeling heeft het Marine Stewardship Counsil (MSC) keurmerk, die op duurzame wijze is gevangen, meldt de fastfoodketen. Voor de kleintjes wordt de McKibbeling ook toegevoegd aan het Happy Meal. De Wagenaar. 'Kinderen in Nederland eten niet of nauwelijks vis.Vandaar de keuze om de McKibbeling ook toe te voegen aan het Happy Meal keuzemenu.'

De McKibbeling wordt los verkocht in een doosje met zes stuks, voor een campagneprijs van €2,75.