Zes topchefs in nieuwe online docuserie 'Meet the Chef'

Zes topchefs in nieuwe online docuserie 'Meet the Chef'
Menno Post, Olivijn Haarlem

Menno Post (Restaurant Olivijn), Luc Kusters (QO), Richard van Oostenbrugge (212), Peter Gast (Graphite), Lars Scharp (Lars Amsterdam) en Thijs Meliefste (Meliefste) zijn de zes chefs die worden gevolgd in de nieuwe online docuserie Meet the Chef.

De zesdelige serie Meet The Chef is op 12 december 2018 in première gegaan in Soho Amsterdam. Het is een initiatief van Lightspeed en Annoncer en de serie geeft een inkijk in het leven van de Nederlandse horecatop.

In de afleveringen komen de Nederlandse chefs Menno Post (Restaurant Olivijn, Haarlem), Luc Kusters (QO en Bolenius, Amsterdam), Richard van Oostenbrugge (212, Amsterdam), Peter Gast (Graphite, Amsterdam), Lars Scharp (Lars Amsterdam) en Thijs Meliefste (Meliefste, Wolphaartsdijk) aan het woord.

Zij hebben allemaal meegedraaid op sterrenniveau en staan nu aan het hoofd van hun eigen zaak. Lars Scharp: ‘Ik ben blij dat Lightspeed en Annoncer ons de kans hebben gegeven om deze serie te maken. Deze productie geeft iedereen de gelegenheid om mee te kijken in ons dagelijks leven als chef-kok en het vakmanschap en de creativiteit die daar bij horen.’

De afleveringen van Meet the Chef

In de serie ligt de nadruk op de persoonlijkheden van de chefs: hun unieke eigenschappen die ervoor hebben gezorgd dat ze de top konden bereiken. Deze zes afleveringen gaan live in de volgorde:
* The Ingrediënt - Menno Post (Olivijn)
* The Passionate - Thijs Meliefste (Meliefste)
* The Mystery - Peter Gast (Graphite)
* The Signature Dish - Richard van Oostenbrugge (212)
* The Innovator - Luc Kusters (QO)
* The Perfectionist - Lars Scharp (Lars Amsterdam)

Vanaf 20 december verschijnt zes weken lang elke donderdag een nieuw aflevering op Youtube en Instagram TV.

Trailer Meet the Chef

Vakmanschap tonen

Lightspeed en Annoncer staan naar eigen zeggen beiden voor het verder helpen van de horecabranche en het ondersteunen van ondernemers. De serie heeft als doel om de unieke verhalen achter de Nederlandse horecatop op een visueel krachtige manier te vertellen en de passie achter dit vakmanschap te tonen.

De serie is vlak voor de uitreiking van de Nederlandse Michelinsterren (op maandag 17 december) gelanceerd. Dit is geen toeval: wellicht vallen deze restaurants ook in de prijzen.

Sjeel Koster, Lightspeed: ‘Achter elk succesvol restaurantconcept staat iemand met waanzinnige passie en toewijding. Wij vinden het belangrijk om dit vakmanschap te ondersteunen en te laten zien wat er allemaal achter zo’n restaurant zit. Om als chef bij de wereldtop te kunnen horen heb je een enorme drive, kracht, creativiteit en visie nodig. We zijn geïnspireerd door series als Chef’s Table en vinden dat ook Nederlandse chefs zo’n podium verdienen.’

Voor dit project werkten Lightspeed en Annoncer samen met het videoproductiebedrijf Soulvizion. Zij waren al eerder verantwoordelijk voor muziekvideo’s van Armin van Buren en Hardwell.

Erik van der Zwan van Soulvizion ‘Het was voor ons een ontzettend bijzonder project om aan te werken. We hebben prachtige natuurshots in de vroege ochtend in Zeeland gefilmd, zijn meegegaan met een jager, hebben op een schaatsbaan gefilmd en zijn mee op pad geweest naar de visafslag in IJmuiden. We kunnen niet wachten om te zien hoe de video’s worden ontvangen.’