Platform biedt cateraars podium voor najaarspiek

Het is een lastige tijd voor de cateringbranche. Toch is de hoop en de verwachting dat er na de coronacrisis juist extra veel gelegenheden zullen zijn waar cateraars flink kunnen uitpakken. Hoe zorg je dat mensen jouw bedrijf dan weten te vinden? Drie cateraars delen hun ervaringen met Trustoo, een platform speciaal voor cateraars.
Delen:
Dennis den Otter van Eet-Beleef: “Wij groeien elk jaar met zo’n zeventig procent."

Eet-beleef: ‘Mensen op dit platform zijn serieus’

Eet-beleef is het 4-jarige Rotterdamse cateringbedrijf van Dennis den Otter. Zoals de naam al aangeeft, wil hij niet alleen lekker eten en drinken bieden maar ook een onvergetelijke beleving. Het jonge bedrijf doet het erg goed.

‘Wij groeien elk jaar met zo’n zeventig procent. Daar zijn we supertrots op en dat willen we doorzetten. Dankzij onze actieve salesafdeling en met warme acquisitie bereiken we veel. Daarnaast wordt online steeds belangrijker om  nieuwe klanten te vinden. Het eerste contact gaat nu meestal via internet. Bijna driekwart van onze klanten is zakelijk. Om ook de particuliere markt te bereiken, hebben we ons aangesloten bij Trustoo. Dit is voor ons hét platform voor consumenten.’

Trustoo-ervaringen

Mensen die dit platform bezoeken, zijn serieus op zoek naar een cateraar, is de ervaring van Den Otter.

‘Daardoor levert het ons echt leads op. De rangorde op basis van reviews is een goed uitgangspunt, want mensen lezen graag de meningen van andere klanten. Wij hebben nu nog niet zoveel reviews maar gaan hier meer tijd aan besteden. Die tijd is er nu, door de coronacrisis. Deze fase is even superlastig, maar wij bereiden ons voor op een enorme piek in het najaar. Het is ook een nieuwe start. Ik denk dat we er alleen maar sterker uitkomen met elkaar.’

De Mobiele Kok: ‘Ik vraag altijd of ze een recensie achterlaten’

Trustoo-ervaringen
Bas van Rooijens ervaring met Trustoo: ‘Ik zeg altijd: ik hoef geen fooi, als je maar een recensie schrijft.’

Of het nu gaat om een kookworkshop, biologische catering, een snackwagen of een bedrijfslunch in Utrecht en wijde omtrek – De Mobiele Kok is van vele markten thuis. ‘Wij onderscheiden ons doordat we een klein team hebben, persoonlijk maatwerk leveren en met ambachtelijke producten werken’, aldus eigenaar Bas van Rooijen, die ook De Mobiele BBQ runt.

Dat zijn werkwijze aanslaat, blijkt wel uit het grote aantal positieve reviews dat De Mobiele Kok binnenhaalt. ‘Wij vragen mensen per mail of ze een recensie willen achterlaten, de meesten doen dat graag. Ik zeg altijd: ik hoef geen fooi te hebben, als je maar een recensie schrijft.’

Goede prijs-pretverhouding

Met meer dan 450 beoordelingen en een score van 9,1 staat deze cateraar hoog in de lijst van Trustoo. Van Rooijen was al snel overtuigd van de meerwaarde van dit platform.

‘Wij zijn op meerdere platforms te vinden en steken er veel tijd en geld in om onze eigen site te promoten. Trustoo is net even anders dan het gemiddelde platform, is mijn ervaring. Je bent hier niet anoniem, de profielen zijn behoorlijk uitgebreid en mensen kunnen dus heel gericht een aanvraag doen. Er komen opdrachten uit voort en de vaste bijdrage die je daarvoor afstaat vind ik goed te doen. Dat is belangrijk, want wij willen een goede prijs-pretverhouding bieden.’

De Keukenlakei: ‘Op dag één al vier aanvragen’

‘Wij doen niet aan standaard cateren’, aldus Kanitsorn Soogsomvat alias Chef Aam, eigenaar van de Keukenlakei. Het bedrijf staat voor catering op maat in het hogere segment in Den Haag en omgeving.

Trustoo ervaringen
Chef Aam: ‘Ik kan me focussen op datgene waar ik goed in ben, koken.’

‘Daarbij werken wij vooral voor particulieren. Klanten werf ik onder meer via de eigen website Keukenlakei.nl. Maar een extra platform leek me handig om als kleine ondernemer nog meer leads binnen te krijgen. Ik sloot me aan bij Trustoo en was verrast over het rendement: op dag één had ik al vier aanvragen binnen. En dat liep flink door; een groei die ik nog niet had gezien in de afgelopen jaren.’

Focussen op koken

Bij Trustoo zijn ze gespecialiseerd in het creëren van leads, is mijn ervaring. ‘Door dat gedeeltelijk uit te besteden, kan ik me focussen op datgene waar ik goed in ben, koken. Bij Trustoo zijn ze heel betrokken en actief; ze houden de relatie warm en staan open voor suggesties.’

De Keukenlakei wil het bedrijfsprofiel op het platform nog verder uitbreiden. ‘Veel meer reviews plaatsen, ook de handgeschreven bedankbrieven, en zodra dat mogelijk wordt ook instructiefilmpjes. We hebben nu tijd voor online, omdat de catering zelf natuurlijk stilligt. Als mensen straks groen licht krijgen om weer bij elkaar te komen en massaal feestjes gaan geven, moeten we daar klaar voor zijn!’

Dit artikel is gesponsord door Trustoo.

Lees ook: Onlinekanaal biedt kansen voor cateraars