Deliveroo en KFC vieren Pride met speciaal picknickkleed

Deliveroo en KFC vieren Pride met speciaal picknickkleed
Kunstenaar, feministe en LGBTQI+-supporter Leyla Ali heeft het picknickkleed van Deliveroo en KFC ontworpen. Foto: LNDWstudio

Het is Pride-week en om dat te vieren hebben Deliveroo en KFC de handen ineen geslagen. Om de LGBTQI+-gemeenschap te steunen, komen de bedrijven met een limited edition Pride-picknickkleed. Het kleed is speciaal ontworpen door grafisch ontwerper Leyle Ali.

Deliveroo en KFC slaan de handen ineen met Pride. Klanten die via Deliveroo een diversity bucket bij KFC bestellen, krijgen een limited edition Pride-picknickkleed bij de bestelling. Ook stelt Deliveroo het platform beschikbaar voor donaties aan LGBTQI+-organisaties Stichting COC Amsterdam en Veilige Haven. Klanten die hun eten bestellen, hebben de optie om €1, €2, €5 of €10 te doneren aan een van de LGBTQI+-organisaties.

Deze week is in Nederland het Pride-week. Om, ondanks het aflasten van Pride-parades en  evenementen in Amsterdam en andere steden vanwege het coronavirus, toch support aan de LGBTQI+-gemeenschap te tonen komen de twee bedrijven met deze actie.

Uniek kunstwerk op het picknickkleed

In de afgelopen periode werden feestjes al vervangen door een middagje in een park, met een hapje en een drankje op een kleedje – op gepaste afstand. Om ervoor te zorgen dat de regenboogkleuren zich alsnog in Pride-week door Nederland verspreiden is Deliveroo een speciale samenwerking aangegaan met kunstenaar, feministe en LGBTQI+-supporter Leyla Ali. Zij heeft voor deze gelegenheid een uniek kunstwerk ontworpen speciaal voor Pride. Dit picknickkleed is als limited edition picknickkleed-uitvoering beschikbaar voor diegenen die in Amsterdam tijdens Pride-week de ‘diversity bucket’ van KFC via Deliveroo bestellen met een speciale code.

Picknickkleed is 1,5 bij 1,5 meter om afstand te waarborgen

‘Samen eten verbindt,’ zegt Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Nederland. ‘Om mensen, ook zonder Canal Parade en Pride-feestjes, veilig samen te brengen, introduceren we deze picknickdekens van 1,5 meter bij 1,5 meter in Pride-kleuren. Door ieder aan een hoek te gaan zitten houd je precies de goede afstand, maar kun je wel samen genieten van lekker eten, bijvoorbeeld in het park.’

‘Om Nederlanders te helpen bij het genieten van een bucket vol vers bereide KFC kip binnen de 1,5 meter economie, hebben we picknickdekens in Pride-kleuren laten ontwerpen, zodat (maximaal) vier personen elkaar tijdens Pride alsnog kunnen ontmoeten in het park, maar dan op een veilige manier,‘ zegt Daan Berendsen, Head of Marketing bij KFC Nederland. ‘Het unieke ontwerp, van de Nederlandse designer en supporter van de LGBTQI+ community, weerspiegelt de diversiteit van Pride, en zorgt ervoor dat mensen op een veilige afstand alsnog hun steun kunnen betuigen.’