Domino's, KFC en Subway steunen Nationale Week Zonder Vlees 2020

Domino's, KFC en Subway steunen Nationale Week Zonder Vlees 2020

Alle 63 partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekendgemaakt, waaronder een aantal fastfoodbedrijven en groothandels. De derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 9 tot en met 15 maart.

Domino’s, KFC en Subway laten zien dat je gemakkelijk een snelle vegetarische oplossing buiten de deur kunt vinden. Het is voor het eerst dat KFC meedoet. Franchise-lunchformule Bakerstreet verzorgt vegetarische snacks bij Deli2go- en Deli by Shell-locaties langs de snelweg, en net als vorig jaar hebben ook Bidfood en Sligro zich verbonden aan de Nationale Week Zonder Vlees.

Nieuwkomer Beyond Meat

Veel partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn food producenten met vegetarische producten en productinnovaties. Naast Chef Thor, Garden Gourmet, Mora, Goodbite, Kips, Quorn, SoFine Foods, Unox, Vegafit en Vivera, doen dit jaar nieuwkomers Beyond Meat, Bumi Organics en Gold&Green mee.

Ook peulvruchtenmerken Bonduelle en HAK zijn van de partij, net als groente-, kruiden-, en maaltijdmerken Aviko, Bolletje, De Smaakspecialist, Fairtrade Original, Gran Food, The Greenery, Henri, Iglo, Knorr, Maggi, Patak’s, Purple Pride, Santa Maria, Smeding, TerraSana, Verstegen Spices & Sauces, en Vezet.

Vegetarische maaltijdboxen

Partners HelloFresh en Ekomenu maken het deelnemers makkelijk met vegetarische maaltijdboxen. Daarnaast doen dit jaar acht grote supermarkten mee door de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar te maken. Dat gebeurt bij Albert Heijn, Aldi, COOP, Deen, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus.

‘Campagne heeft impact’

Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne, is zeer tevreden met het aantal partners. ‘Het merendeel van de partners van vorig jaar heeft zich dit jaar opnieuw aangemeld. Dat laat zien dat deze campagne echt impact heeft gehad en opnieuw breed wordt gesteund. Daarnaast hebben we een aantal nieuwe partners, zoals Accor, IKEA en KFC. Het wordt daardoor steeds makkelijker om altijd en overal voor een vegetarische optie te kiezen. Die vegetarische opties in het dagelijkse voedselaanbod zijn essentieel.’

De 63 partners van de Nationale Week Zonder Vlees

De derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Accor, Albert Heijn, Aldi Nederland, Aviko, Bakerstreet, Becel, Beyond Meat, Bidfood, Bolletje, Bonduelle, Bonduelle Foodservice, Bumi Organics, Chef Thor, COOP, de Bijenkorf, De Smaakspecialist, Deen, Domino’s, Ekomenu, Ekoplaza, Fairtrade Original, FoodUp! Brabant, Garden Gourmet, Gold&Green, Goodbite, Gran Food, The Greenery, HAK, HelloFresh, Henri, Iglo, IKEA Group, Jumbo, KFC, Kips, Kipster, Knorr, Lidl Nederland, Maggi, Mora, OERei, Patak’s, Philips, Plus, Purple Pride, Quorn, Rude Health, Santa Maria, Sligro, Smeding, Sodexo, SoFine Foods, SoFine for Chefs, Subway, Tefal, TerraSana, Triodos Bank, Unilever Food Solutions, Unox, Vegafit, Verstegen Spices & Sauces, Vezet en Vivera.