Formulehuis Kwalitaria presenteert nieuwe naam en nieuw logo

Formulehuis Kwalitaria presenteert nieuwe naam en nieuw logo
Kwalitaria Vianen. Foto: Herbert Wiggerman

Formulehuis FFC heeft de nieuwe naam en het nieuwe logo onthuld in het jubileummagazine dat het bedrijf heeft uitgegeven ter ere van het 25-jarig jubileum. In het logo van de franchisegever van Kwalitaria en Délifrance staat de boom centraal.

FFC is gestart in 1994 als Fast Food Concepts om daarna verder te gaan als Franchise Friendly Concepts. Vanaf nu staat FFC voor Food Franchise Company. Er is voor ‘company’ gekozen, omdat FFC nu een internationaal bedrijf is met franchise in Nederland en België. ‘En ons hart gaat sneller kloppen van eten en drinken en samenwerken met franchisenemers, vandaar Food en Franchise’, aldus FFC.

De boom als symbool

In het nieuwe logo van FFC is een doorsnede van een boom te zien, met precies 25 jaarringen, een verwijzing naar het 25-jarig jubileum van FFC. ‘Elk jaar heeft daarbij zijn eigen unieke en organische vorm, zoals dat ook gaat in het werkelijke leven. Deze jaarringen visualiseren dat de groei volledig uniek is. Dit kan gezien worden als een soort van vingerafdruk. Deze jaarringen staan symbool voor de hechtheid, met nadruk op het samenwerken’, zo is te lezen.

Na 25 jaar heeft de boom dikke en stevige wortels (een stevig netwerk), een stevige stam met kernwaarden en takken die de ambities vertegenwoordigen. De bladeren zijn de dromen van FFC.

Kwalitaria

Begonnen als frietvoorbakkerij

Het magazine staat verder stil bij de grondleggers van het bedrijf: Wim en Bets Stroes die in 1965 beginnen met een frietvoorbakkerij en Houten, dat uitgroeit tot frietfabriek en een groothandel. Aviko koopt de fabriek in 1988, waarna zoons Wim junior en Antonio de groothandel verder uitbouwen.

Formule Tot Uw Dienst

In het najaar van 1994 wordt de actieformule ‘Tot Uw Dienst’ opgericht, ter ondersteuning van cafetaria’s. In 1995 wijzigt de naam van het formulehuis in FFC, en wordt Tot Uw Dienst omgedoopt tot Smulwereld.

Begin van Kwalitaria

In de jaren daarna worden verschillende formules aangekocht, die in 2012 allemaal worden omgedoopt tot Kwalitaria. In 2018 neemt FFC Délifrance in Nederland en België over. Vandaag de dag is FFC franchisegever van 220 Kwalitaria- en Délifrance-vestigingen (inclusief instore).

Ook de derde generatie is inmiddels actief in de branche. Ricardo Stroes (24) is medewerker bij FFC en Désirée Stroes (26) runt Croquetten Boutique in Utrecht, samen met Brian Stevens (26).

Kwalitaria

Kwalitaria Vianen. Foto: Herbert Wiggerman

Mensen van het eerste uur

In het magazine is ook aandacht voor partners van het eerste uur: Van Geloven, Bidfood en Aviko en de (bijna) zilveren FFC-ondernemers: Kwalitaria De Pijletuinen in Naaldwijk, Kwalitaria Nieuw-Vennep, Kwalitaria De Meern en Kwalitaria Huizen.