Volgens Deliveroo, dat drie jaar in Nederland actief is, groeit het aantal aangesloten restaurants sterk. Voor het einde van 2018 zal dit aantal met 1000 restaurants toenemen tot 2500.
Eigen bezorgers gebruiken
Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni de manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1900 bezorgers die met Deliveroo werken.
Keuze over bezorging
Een goede stap, zegt Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland. ‘Sinds de succesvolle lancering van de nieuwe dienst Marketplace+ in Nederland, hebben vele restaurants zich bij ons gemeld. Dit zorgt er mede voor dat we eind van het jaar een groei van duizend restaurantpartners laten zien. We constateren dat de combinatie van onze service aan restaurants, het platform dat wij bieden en de keuze over inzet van de bezorging, erg goed werkt. Daarnaast zien wij dat in het hele land de vraag naar maaltijdbezorging toeneemt. Daarom breiden wij de komende tijd uit naar nieuwe steden, waar de inwoners binnenkort ook gebruik kunnen maken van onze diensten.’
Drie Deliveroo-keukens
Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. De bezorgdienst heeft daar drie keukens gelanceerd, waarin zes restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij consumenten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak.
Ook hier breidt de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen consumenten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in een bestelling.