Roks ziet de Publieksprijs van de Cafetaria Top 100 vooral als gunprijs. ‘We hebben geen producten weggegeven, maar hebben ons puur op de gunfactor gericht. Ik schuif mijn team naar voren en doe zelf een stapje naar achteren.’
Respect
Roks en Rian Punt hebben daarbij een duidelijke filosofie. ‘Wij zijn geen baas of werkgever, maar een coach, we zijn onderdeel van het team. En we laten continu blijken dat we trots op ze zijn. Dat zien onze gasten ook, die hebben daar respect voor.’
Team nog gemotiveerder
De winst heeft Het Strandhuys veel opgeleverd, zegt Roks. ‘Natuurlijk naamsbekendheid. We waren al sterk op Facebook, en dat is alleen maar gegroeid. Ook qua omzet zaten we al in een stijgende lijn, en dit heeft alleen maar geholpen. Maar het allerbelangrijkste is dat het team nog gemotiveerder is, wat ook weer een effect heeft op de omzet en het rendement.’
Inhaalrace
Het leek er vorig jaar lange tijd niet op dat Het Strandhuys daadwerkelijk de Publieksprijs zou winnen. Na een onwaarschijnlijke inhaalrace pakte het bedrijf vlak voor de finish de koppositie. In totaal haalden de ondernemers en hun team 2205 stemmen binnen.
Video van medewerkers
De ondernemers lieten vooral via Facebook weten dat ze meededen met de Publieksprijs en maakten daarnaast veel gebruik van het promotiemateriaal dat op verschillende plekken in de zaak zichtbaar was. Het team van Het Strandhuys toonde daarnaast op originele wijze zijn enthousiasme aan de buitenwereld, met geweldig resultaat. Op 11 juni plaatste het personeel een filmpje op Facebook waarin het al dansend en zingend voor de bakwand te zien was. De post werd duizenden keren bekeken.