Foodmaster wil meer omzet met premium hamburgers

Foodmaster wil meer omzet met premium hamburgers
Premium cheeseburger

Meer gasten bewegen om premium burgers te bestellen; dat is het doel van de hamburgercampagne van Foodmaster die de komende periode gaat lopen. Volgens de formule zijn deze burgers goede margemakers.

De komende tijd staat de premium burger centraal bij Foodmaster, die daarbij voorrang krijgt op de grillburgers. Met een opvallend instore promotiepakket en online media wordt de gast geattendeerd op Foodmaster’s Lekkerste, de premium hamburgerlijn die een jaar geleden werd geïntroduceerd met de rebranding van de formule.

Routine doorbreken

De premium lijn bestaat uit zowel rund- als kipfiletburgers. Foodmaster wil met deze burgers de gast bewegen niet altijd het standaardlijstje met frikandellen en kroketten te bestellen. Het doorbreken van de routine is de weg naar een hogere gemiddelde besteding, zegt de formule.

De premium hamburgers van 120 gram Hollands rundvlees of 110 gram kipfilet zijn bij Foodmaster verkrijgbaar in verschillende smaakcombinaties. Door de kwaliteit en het gewicht kan de burger voor een hogere prijs worden verkocht.

Hogere gemiddelde besteding

Deze margemaker in het assortiment gaat de gemiddelde besteding verhogen, aldus marketing manager van Foodmaster, Chantal van der Meer. ‘En dat niet alleen. De premium burger draagt ook bij aan de perceptie van de kwaliteit binnen de cafetaria en dat is wel nodig. Door de noemer Foodmaster’s Lekkerste geven we de burger als het ware een stempel. Het advies om de burger te kiezen zit in de naam: dit is ons lekkerste product.’

Foodmaster

Premium burgermenu

Bezorgen

Binnen de campagne heeft Foodmaster ook aandacht voor bezorgen, want daar leent de burger zich volgens de formule bij uitstek voor. Het is een product dat de jongere generatie aanspreekt en dat is de doelgroep die tot op heden het meest gebruikmaakt van de bezorgdienst, zegt Foodmaster.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.