AnyTyme de Roode Vos maakt beste softijscreatie

AnyTyme de Roode Vos maakt beste softijscreatie
After-Tyme van AnyTyme de Roode Vos, de winnende softijscreatie van 2018.

Angela Stevense van AnyTyme de Roode Vos in Goor heeft de allereerste AnyTyme IJs Battle gewonnen. Haar softijscreatie 'After-Tyme' gooide zowel qua smaak als presentatie hoge ogen.

Het softijsgerecht van Stevense bestaat uit onder meer wafeltjes, softijs, crunch van bastogne, een mintblaadje gedoopt in chocolade en witte chocolade callets. ‘We hebben met dit dessert de smaak van After Eight nagebootst, met chocolade en mint’, aldus Stevense.

Als tweede eindigde Yvonne Smulders van AnyTyme ’t Vosje met Spring Dream. De Big Apple van Hermien Welink, werkzaam bij AnyTyme Ommen, werd derde. De

softijs

Vlnr: Hermien Welink van AnyTyme Ommen, Angela Stevense van AnyTyme de Roode Vos en Yvonne Smulders van AnyTyme ’t Vosje.

winnaar kreeg een beker en een waardecheque ter waarde van 150 euro. De nummers twee en drie kregen ook bekers en respectievelijk 100 en 50 euro. In totaal deden er acht mee met de eerste IJs Battle van AnyTyme bij Studio Senses in Zwolle.

>> Leestip: Vincent Oud maakt de beste hamburger van AnyTyme

Geef ijs de ruimte

Het viel jurylid Johan van der Weerd op dat deelnemers hun ijscreaties in kleine glaasjes propte. ‘Als je iets maakt met mooie ingrediënten en je bent daar serieus mee bezig, geef het dan ook de ruimte. Wanneer je het allemaal samenpropt in een glas, ziet dat er een stuk minder mooi uit en het komt de smaak ook niet ten goede.’De winnaar was de enige die het ijs op een bord presenteerde.

>> Leestip Mijn snack: Donut Ice Cream Sandwich

Omzet met softijs in de winter

Volgens formulemanager Han Wonink waren deelnemers nog wat behouden met hun creaties. Het is volgens hem juist belangrijk om ook in de winter omzet te maken met softijs. AnyTyme wil ondernemers daarbij ondersteunen. ‘We kunnen veel creatiever zijn met softijs. Dit jaar hebben we voor het eerst bij alle ondernemers de machines aangelaten en stond softijs voor het eerst in winter in de folder. We verkochten dan ook 40 procent meer milkshakes in die periode. En we hadden in iedere folder een sundae met bijvoorbeeld toppings als advocaat, bastogne en tiramisu.’

After-Tyme verschijnt in de AnyTyme-folder van juni, dan is de winnende softijscreatie in iedere vestiging in Nederland te krijgen.