Zes tips om op een veilige manier je horecazaak te draaien

Zes tips om op een veilige manier je horecazaak te draaien

Na een half jaar dicht te zijn geweest heeft de horeca weer de deuren mogen openen! In het afgelopen jaar werd er veel van het aanpassingsvermogen van horecaondernemers gevraagd, en ook nu is het belangrijk om er voor te zorgen dat veiligheid voorop staat. Met deze tips creëer je een veilige omgeving voor je gasten en personeel, zodat iedereen zonder angst weer van hun horecabeleving kan genieten.

1 Informatie inwinnen

Het ligt misschien voor de hand, maar zorg dat je goed op de hoogte bent van de maatregels die er gelden. Communiceer deze regels ook zo duidelijk mogelijk naar je gasten. Dit kan bijvoorbeeld door middel van looproutes, een overzicht van regels bij de voordeur en duidelijke opening-en sluitingstijden.

2 Blijf online actief

Ook nu de deuren weer open zijn, is het belangrijk om online contact met je gasten te hebben. Plaats updates op je website zodat ook de gasten die (nog niet) durven te komen op de hoogte blijven.

3 Digitale bierkaart

Denk mee met je gasten. Veel gasten zullen nog een lange tijd huiverig zijn en voorzichtig blijven. Een digitale bierkaart biedt uitkomst. Deze kunnen je gasten openen zonder eerst fysiek een kaart aan te raken en zonder een app te downloaden. Ze scannen de QR-code of typen de URL in op hun telefoon en hoppa, daar is de digitale bierkaart met jouw assortiment.

Veel gasten zullen nog een lange tijd huiverig zijn en willen voorzichtig zijn.”

Scover biedt gratis digitale bierkaarten aan. Middels de portal kun je gemakkelijk je bieren op de kaart zetten en wijzigen. De QR-code kun je zelf op een desgewenste plek neerzetten, plakken of hangen. Met de Op Tap functie kan je bieren net wat meer onder de aandacht brengen. De bierkaart is niet gekoppeld met jouw kassasysteem, dus bestellen doen gasten nog steeds gewoon bij de barman of -vrouw.

4 Verhoog je omzet met persoonlijk bieradvies

Goed bieradvies leidt tot herhaalaankopen en upsell door positieve ervaring met gekocht bier. 45 procent van de gasten wil bieradvies en 90 procent volgt dit ook op. Met de gemakkelijke QR-code die je kan aanmaken met Scover en die je zelf kan toevoegen op menu's, filtjes, bij de bar of op flyers, kunnen gasten direct bier vinden of persoonlijk bieradvies ontvangen. Ook mogelijk voor afhaal, bezorgen of aan tafel. Zo kun je dus op een creatieve en hygiënische manier net dat beetje extra bieden aan je gasten.

5 Assortiment optimalisatie

Het is verstandig om rekening te houden met het scenario waarin slechts een deel van het gangbare assortiment wordt aangeboden. Om hier rekening mee te houden bij de inkopen, is het handig dat je inzichten hebt in de biersmaak van je bezoekers. Scover geeft deze inzichten, zodat jij makkelijk je assortiment hierop kunt afstemmen.

6 Communicatie

Momenteel zitten we in een scenario waarbij slechts alleen de terrassen open mogen tussen 12.00 en 18.00. Zoals het er naar uit ziet, kunnen we weer stapje voor stapje verder open. Communiceer duidelijk naar je gasten wat op dit moment is toegestaan en spreek ze hierop aan. Zo kun je bijvoorbeeld tijdig laten weten dat het bijna sluitingstijd is. Informeer je gasten over de nieuwe hygiënemaatregelen die je hebt genomen, de eventuele tijdslots die je hebt ingesteld en hoe ze kunnen reserveren en bestellen.

Dit artikel is gesponsord door Scover