Tilburg steunt lokale horeca met verkoop van merchandise

Tilburg steunt lokale horeca met verkoop van merchandise

Om de horeca te steunen, kunnen Tilburgers een trui, T-shirt of tas kopen met daarop een pentekening van hun favoriete horecagelegenheid. Het samenwerkingsproject heeft de naam WeAr Tilburg gekregen en moet ondernemers mentaal en financieel een hart onder de riem steken.

Online zijn T-shirts, hoodies en totebags te bestellen, die worden voorzien van een pentekening van de gevel van de favoriete zaak van de besteller. Er is merchandise beschikbaar van zo’n 150 Tilburgse horecazaken.

Opbrengst direct naar betreffende horecagelegenheid

Uitgezonderd de inkoopkosten van kleding, tassen en inkt gaat de volledige opbrengst direct naar de betreffende horecagelegenheid, zo laten initiatiefnemers Tilburg.com, Ondernemersfonds Tilburg, Ollie’s en Marketing Tilburg weten. Dit komt neer op 10 euro per T-shirt, 20 euro per hoodie en 5 euro per tas.

‘We werden getipt over een soortgelijke Bredase steunactie voor de lokale horeca’, vertelt citymarketeer Ben Smit over het ontstaan van het initiatief. ‘Het idee hebben we dezelfde dag nog besproken met verschillende Tilburgse partijen en vertaald naar dit typische Tilburgse stadsinitiatief.’