KFC gaat bitterballen verkopen via Albert Heijn

KFC gaat bitterballen verkopen via Albert Heijn

KFC brengt voor het eerst een product naar de supermarkt. Albert Heijn begint de verkoop van de kipbitterballen van de Amerikaanse fastserviceketen. Het gaat om twee varianten, Crunchy Kip en Spicy Kip Zinger, die worden verkocht in buckets van tien stuks.

Vorig jaar had KFC de bitterballen met kip met één ster Beter Leven-keurmerk in de eigen restaurants tijdelijk op het menu staan. Vanaf 6 april keren ze ook daar terug.

Bitterballen typische gezelschapssnack

‘KFC wil mensen samenbrengen, een bucket eet je immers niet alleen’, zo licht Trix van der Vleuten de stap toe. ‘Bitterballen zijn een typische snack die mensen in gezelschap eten en passen hier daarom perfect bij.’

Beter Leven-keurmerk

De bitterbal is de eerste introductie van de van oorsprong Amerikaanse keten onder het Beter Leven-keurmerk. KFC maakte eerder al stappen op het gebied van dierenwelzijn door als eerste fastserviceketen de Better Chicken Commitment te teken voor de Noordwest-Europese markt, waarvan Nederland deel uitmaakt.