NordCap inspireert en verbindt met nieuw Experience Center

NordCap inspireert en verbindt met nieuw Experience Center

AKE Ideal NordCap is begin dit jaar verder gegaan onder de nieuwe naam NordCap Nederland. Daarnaast opende de premium leverancier van foodequipment uit Waddinxveen een multifunctionele showroom: NordCap Experience Center (NExC). Hier mogen relaties van NordCap Nederland nieuwe apparaten en concepten uittesten en hun klanten uitnodigen voor demonstraties en inspiratiesessies.

AKE Ideal Nederland werd in 2011 opgericht en fuseerde in 2014 met NordCap GmbH. Vanaf januari 2023 is AKE Ideal Nordcap verdergegaan als NordCap Nederland. Omdat de moedermaatschappij NordCap GmbH alle aandelen van AKE Ideal heeft verworven, is de naam veranderd. ‘We geven ons bedrijf zo een duidelijk gezicht in de markt. We laten zien wie we zijn en wat we doen: de nummer 1 groothandel in premium foodservice equipment in Nederland’, aldus commercieel directeur Joshua Winnen van NordCap Nederland.

Het aanbod van NordCap Nederland bevat een compleet assortiment voor de gastronomie, catering-, horeca- en winkelinrichting. Het bedrijf vertegenwoordigt meer dan 40 verschillende merken van fabrikanten van koel-, vries-, bak- en kookapparatuur.

De leverancier werkt nauw samen met meer dan 180 zorgvuldig geselecteerde dealers in Nederland die expert zijn op het gebied van koel-, spoel- en warmtetechniek. Zij verzorgen de service en het onderhoud van verschillende apparaten.

‘We care for food’

Bij NordCap zijn ze zich bewust van de plek die ze innemen als bedrijf. Winnen: ‘Onze slogan ‘We care for food’ nemen we erg serieus. Eten begint bij ingrediënten. Voedingsmiddelen verdienen tijd, aandacht, precisie. Er moet op de best mogelijke wijze mee worden omgegaan. NordCap Nederland hecht daarom veel belang aan de manier waarop levensmiddelen worden bewaard, opgeslagen, gekoeld en verwarmd. Onze premiummerken zorgen ervoor dat wij zeker weten dat levensmiddelen een optimale behandeling krijgen.’

‘De natuur en leefomgeving vinden we zeker zo belangrijk. Dat is ook de reden waarom Nordcap Nederland de samenwerking is aangegaan met de Nederlandse Bijenhouders Vereniging (NBV), die de bijenhouderij bevordert. Met hun bestuivingswerk zijn bijen immers niet alleen van ongekend belang voor onze voedselvoorziening, maar ook voor die van vele dieren, en dus voor de toekomst van onze aarde.

Duurzaamheid is voor ons gestoeld op de pijlers food waste, energiegebruik en recycling”

Nordcap Nederland werkt zo duurzaam mogelijk. ‘Duurzaamheid is voor ons gestoeld op drie pijlers: food waste, energiegebruik en recycling. We ontwikkelen en verduurzamen ze daarom voortdurend. Onze ‘groene’ apparatuur is ontworpen volgens de hoogste standaarden op het gebied van kwaliteit en duurzaamheid. Onophoudelijk zetten wij ons in om deze up-to-date te houden en nog meer te verbeteren.’

NordCap Experience Center

Naast de nieuwe naam lanceert de leverancier het NordCap Experience Center (NExC). Dit is de gloednieuwe showroom die dienst doet als opleidings- en inspiratieruimte. Deze is gevestigd aan Kanaaldijk 34 in Waddinxveen. Iedereen uit het netwerk van de leverancier van foodequipment mag gebruik maken van NExC. Het motto van NExC is dan ook: "Connect, create, collaborate en collect".

De multifunctionele showroom is uitgerust met de meest geavanceerde camera’s en opnameapparatuur zodat de presentaties live te streamen en op te nemen zijn. Daarnaast is er een hypermoderne conferenceroom voor meetings. 'We hebben een online reserveringssysteem waarin onze klanten en relaties zicht hebben op de agenda en de activiteiten.'

Verbinder voor relaties en hun klanten

Als onderdeel van NExC lanceert de leverancier de NordCap Academie. Via de NordCap Academie biedt het bedrijf uit Waddinxveen technische- en producttrainingen aan voor de medewerkers van dealers en consultants waar ze mee samenwerkt. ‘Het is belangrijk dat je bij de aanschaf van apparaten of het bedenken van een nieuw concept, de juiste informatie en advies krijgt. Daarbij willen we onze klanten en relaties ondersteunen, inspireren en opleiden. We willen zo de verbinder zijn tussen onze relaties en hun klanten. Dat sluit perfect aan bij onze slogan: ‘We care for food’.

Dit artikel is gesponsord door NordCap Nederland.