En wéér krijgt Amsterdams NH hotel nieuwe merknaam van Minor

En wéér krijgt Amsterdams NH hotel nieuwe merknaam van Minor
NH Museum Quarter Amsterdam

Minor Hotels timmert hard aan de weg met de introductie van nieuwe merken in Amsterdam. Na Anantara in 2022 en Tivoli in 2023 opent in 2024 het eerste hotel van het merk Avani in de stad. Hiervoor ruilt NH Museumkwartier het merk NH in en gaat verder als Avani Museum Quarter Amsterdam Hotel.

NH Museumkwartier Amsterdam wordt in het tweede kwartaal van 2024 toegevoegd aan een ander merk van Minor Hotels. Het hotel met 163 kamers aan de rand van het centrum heet vanaf dan Avani Museum Quarter Amsterdam Hotel.  

Al sinds de overname van NH Hotel Group door Minor Hotels in 2019 is de van oorsprong Thaise hotelgroep bezig een deel van het NH portfolio te rebranden naar merken van Minor. In Nederland was Krasnapolsky in 2022 de eerste. Dat ging van NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky naar Anantara Grand Hotel Krasnapolsky Amsterdam

Begin 2023 volgde NH Collection Doelen, dat is omgedoopt tot Tivoli Doelen Amsterdam Hotel. En nu kondigt Minor weer een nieuw merk aan voor Amsterdam met het rebranden van NH Museumkwartier Amsterdam tot Avani Museum Quarter Amsterdam Hotel. 

Uitbreiding in Europa en Latijns-Amerika 

Het merk Avani breidt dit jaar flink uit in Europa, waar op dit moment één hotel is, in Portugal. In juni opent een hotel in Madrid. Daarna volgen twee hotels in Italië (Milaan en Venetië) en later ook Frankfurt. Ook werkt Minor aan de introductie van Avani in Latijns-Amerika. Daar openen dit jaar een hotel in Mexico en Colombia. Dit zijn net als Amsterdam allemaal rebrandingen van NH hotels. 

Avani Hotels & Resorts werd in 2011 gelanceerd in Thailand. Het merk richt zich op millennials die waarde hechten aan stijl, design en comfort. Daarbij wordt extra aandacht besteed aan het ontwerpen van de sociale ruimtes in de hotels. 

Avani heeft momenteel 38 hotels in 20 landen. Het merk is aanwezig in Azië, Australazië, het Midden-Oosten, de Indische Oceaan en Afrika, en één Europees hotel in Portugal. 

Volgens Dillip Rajakarier, CEO van Minor Hotels, weerspiegelt de uitbreiding van de aanwezigheid van het merk Avani in Europa en Latijns-Amerika de strategie van de hotelgroep. Die strategie is om het hotelaanbod in het hogere toeristische segment te blijven uitbreiden en diversifiëren. ‘Avani is nu een gerenommeerd merk in Azië, Afrika en het Midden-Oosten. Het staat bekend om zijn grote waarde propositie, designfilosofie en unieke serviceaanbod. Het werk van de afgelopen jaren heeft ons voorbereid om ons strategisch in te zetten voor de uitbreiding van Avani in nieuwe regio's en markeert een belangrijke mijlpaal voor Minor Hotels.’