Dat blijkt uit een onderzoek van de Radboud Universiteit in Nijmegen in opdracht van de anti-dranklobby STAP. Deze organisatie pleit voor een wettelijk verbod op te aantrekkelijke reclame voor drank via internet. Na het bezoek aan deze websites zeggen jongeren van 12 tot en met 17 jaar deze drankjes te willen uitproberen, melden de onderzoekers.
'Sites rond drankjes mikken op jongeren
Websites van Palmbier, Bacardi, Bacardi Breezer en Flügel stimuleren het alcoholgebruik onder jongeren tussen de twaalf en zeventien jaar. De sites bevatten foto's, spelletjes, muziek en populair taalgebruik die vooral jongeren aanspreken en die ervoor zorgen dat jongeren de drankjes willen uitproberen.
Krijg het beste van Misset Horeca in je mail
Misset Horeca houdt ambitieuze ondernemers op de hoogte van alle actuele ontwikkelingen in de horecabranche. Schrijf je nu in voor de Misset Horeca-nieuwsbrief en ontvang gratis het actuele horecanieuws, praktische tips en adviezen op het gebied van ondernemerschap.



