Ik Kies Bewust op eigen producten van Eurest

Ik Kies Bewust op eigen producten van Eurest

Eurest, onderdeel van de Compass Group Nederland, heeft toestemming gekregen om het Ik Kies Bewust-logo op haar eigen producten te gebruiken. De accreditatie valt samen met de introductie van het nieuwe gezondheidsprogramma 'Liefde voor lekker eten'.

Irene Baltus, managing director van de Compass Group Nederland, over de accreditatie: ‘We realiseren ons dat we veel invloed hebben en een grote verantwoordelijkheid dragen op het gebied van eten en drinken.

Ik kies bewust

Omdat wij onze gasten zo goed mogelijk willen informeren en adviseren, vinden wij het van belang het bekende Ik Kies Bewust-logo te mogen voeren op onze producten.’

Liefde voor lekker eten

Het nieuwe gezondheidsprogramma ‘Liefde voor lekker eten’ stimuleert gasten bewuste keuzes te maken door te laten zien dat gezond en lekker heel goed samengaan. De cateraar biedt gasten een gezond alternatief en geeft heldere informatie over producten, onder andere door middel van labels.

De labels laten zien wat de herkomst van een product is (kip, rund, varken), bij welke levensstijl het past (halal, vegetarisch, biologisch) en welke gezondheidskenmerken het bevat (vezelrijk, juiste vetten, laag zoutgehalte).