Burger King wil ook verder met de uitbreiding van het aantal Whopper Bars. Gasten kunnen hier kiezen uit minstens 22 hamburgertoppings, persoonlijk klaargemaakt door een 'Whopper-ista'. Er zijn nu drie van deze bars, in Munchen, Singapore en Orlando. De volgende komt in Malaga in Spanje.
200.000 kilo friet
Met de heropening van de vestiging op Schiphol gaven The King en Chidsey de aftrap voor een wereldwijde campagne voor een nieuw design van Burger King met de naam 20/20. Het gerestylde restaurant op Schiphol staat model voor vestigingen in de rest van de wereld.
Jaarlijks brengen ongeveer 1,3 miljoen mensen een bezoek aan de Burger King op de luchthaven en gaan er 400.000 Whoppers en 200.000 kilo friet over de toonbank. Het restaurant op Schiphol is sinds de opening in mei 1993 constant open geweest.
Dining experience
De nieuwe stijl bestaat vooral uit baksteen, hout, beton, roestig metaal en fel rode kleuren. Het restaurant moet daardoor een industriële indruk maken. ‘We denken dat we onze gasten een ongelooflijk goede voedselervaring geven, maar we willen hun ook een 'dining experience' geven die bijblijft’, aldus Chidsey.
Inmiddels zijn wereldwijd al meer dan zestig restaurants van Burger King opnieuw ingericht, onder meer in Miami, Valencia, Mexico-Stad en Edinburgh. Voor het einde van volgend jaar staan er nog 75 vestigingen voor een grondige verbouwing op de agenda, in steden als Rome, Moskou en Londen. Wereldwijd telt de Amerikaanse hamburgerketen bijna 12.000 vestigingen in 74 landen. In Nederland zijn 57 filialen, 35 hiervan zijn in handen van franchisenemers, de overige 22 zijn eigen filialen.