Gouden Apenstaart Café Top 100 voor Bobby's Bar in Helmond

Gouden Apenstaart Café Top 100 voor Bobby's Bar in Helmond

Bobby's Bar in Helmond heeft de Gouden Apenstaart van de Café Top 100 2018 in ontvangst mogen nemen. Het café wordt daarmee beloond voor haar social media-beleid. 'Actief op verschillende kanalen van social media, niet overal dezelfde boodschap en een fraaie site die overzichtelijk is en mooie foto's combineert met nuttige informatie.'

Bobby’s Bar in Helmond weet de jury van de Gouden Apenstaart (lees: de redactie van Misset Horeca) te overtuigen met de site en de activiteiten op de diverse social media-kanalen. De zaak in Helmond is één van de drie Bobby’s in Nederland, of om preciezer te zijn: Noord-Brabant. Zo is er Bobby’s Bar Stratumseind, die opende onlangs en is de tweede zaak van het concept in Eindhoven. Eerder opende al Bobby’s Bar Kleine Berg in de Lichtstad.

Bobby’s Bar is een concept bedacht door GJD Horeca bv. De vestigingen staan bekend om hun uitgebreide drankkaart met een ruim gin&tonic- en cocktailaanbod, hippe inrichting en een gevarieerde hapjeskaart.

Website, Facebook en Instagram

Twitter, daar doet Bobby’s niet aan. Een trend die je vaker ziet. Dit sociale medium is weliswaar nog altijd populair, maar wel tanende. Instagram en Facebook blijken ook voor bedrijven belangrijke(re) kanalen. Sterker nog, er zijn voldoende zaken die niet eens een site hebbben, maar het puur doen met een Facebook-pagina.

Bobby’s Helmond heeft gelukkig wel een site. En wat voor eentje! Zeer aantrekkelijk vormgegeven, waarbij je wel wat moet scrollen, maar de vele fraaie foto’s maken dat goed. Wat er ook goed aan is: de site is overzichtelijk. We vragen ons alleen af waarom die volledig in het Engels is? Voor het internationale publiek?

Dan Facebook. Hier is Bobby’s erg actief, maar we merken daarbij wel op dat het af en toe wat veel zenden is van dranken en happen. Maar de 2169 vrienden krijgen over het algemeen leuke en actieve posts voorgeschoteld van hun favoriete café. Hier geldt, wat eigenlijk voor alle social-uitingen geldt van Bobby’s: er is over nagedacht.

Interactie en prijsvragen

Het meest actief is Bobby’s Bar op Instagram, onder meer ook om stemmen voor de Publieksprijs te trekken. Erg goed dat deze zaak op verschillende social-kanalen inzet, overal actief is, communiceert, en niet alléén zendt én niet op alle kanalen dezelfde boodschap verspreidt.

Erg leuk ook dat de interactie gezocht wordt door prijsvragen uit te schrijven. Het is een goede manier om - potentiële - gasten bij de zaak te betrekken en ook om hen daadwerkelijk een gevoel te geven bij Bobby’s Bar. Een gevoel dat wij er ook aan overhielden en zodoende Bobby’s kunnen onderscheiden met de Café Top 100 Gouden Apenstaart 2018.

DE GEHELE CAFE TOP 100 VAN 2018