Avenance Nederland: invoering nieuw bestelsysteem

Avenance Nederland: invoering nieuw bestelsysteem

Avenance Nederland heeft op 400 locaties het online bestelsysteem van Hotel-Purchase in gebruik genomen. De cateringlocaties bestellen nu via het webbased bestelsysteem 'Avenance Inkoop Online'. Het systeem is voor de cateraar op maat gemaakt en gebaseerd op de inkoopsystematiek van Hotel Purchase Online.

De voorbereidingstijd bedroeg twee jaar, waaronder vijf maanden proefdraaien met het systeem bij vijf locaties van Avenance. ‘Desondanks verloopt de implementatie van een systeem nooit zonder kinderziektes, aldus Hotel Purchase tegen MissetCatering.nl.

Verkeerde portionering

‘Problemen waar medewerkers op locatie in het begin mee te maken kregen: piekmomenten van bestellingen tussen 13 en 14 waardoor er vertraging ontstond, ook zijn er momenten geweest waarin orders niet door de leverancier zijn uitgeleverd door het invullen van bijvoorbeeld leverdata in het verleden, verkeerde portionering van producten et cetera en een derde probleempje: er werden bestellingen gedaan op dagen dat er niemand op een locatie aanwezig was, bijvoorbeeld op zaterdag.’

Na constatering van problemen op locaties is altijd eerst geïnventariseerd wat die problemen waren en hoe deze snel opgelost konden worden, ofwel op de locatie, ofwel door bijprogramering binnen het systeem. Door een goede voorbereiding en samenwerking tussen Hotel-Purchase, Avenance Nederland & de leveranciers zijn deze problemen snel ondervangen, waardoor locaties nooit veel vertraging hebben opgelopen.’

Grip op inkoop

Pieter van de Kamp, financieel directeur van Avenance Nederland zegt: ‘Het uiteindelijke doel dat we hiermee bereiken is dat we meer tijd en aandacht kunnen geven aan onze gasten en opdrachtgevers, want daar gaat het uiteindelijk om. Daarnaast krijgen wij veel meer grip op onze inkoop- en administratie processen. Dat levert dus ook aan die kant winst op.’

Meer berichten over Avenance: