8 tips om jongeren aan te trekken

8 tips om jongeren aan te trekken
Scholieren van de middelbare school om de hoek weten Kwalitaria Vathorst in Amersfoort makkelijk te vinden. Foto: Ton Kastermans

Scholieren en studenten aan je zaak binden, hoe doe je dat? Tips van twee jonge ondernemers.

Met twee jonge ondernemers, Boris van Leeuwen (24) en Cunlong Chang (28), duiken we in de wereld van Generation Z. Van Leeuwen is initiatiefnemer van de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK&. Zijn doelgroep: jongeren’ van 16 tot en met 35 jaar. Chang is eigenaar van Kwalitaria Délifrance Vathorst in Amersfoort. Hij zit naast een middelbare school en krijgt dagelijks veel scholieren over de vloer.

Waar heeft de nieuwe generatie volgens hen behoefte aan? Lees het in de eerstvolgende editie van Snackkoerier. Voor nu alvast een paar tips.

Boris van Leeuwen, WOK&

  • Communiceer veel via social media, zoals Facebook en Instagram. Jongeren zijn immers 24/7 online- Organiseer tag- en deelacties op Facebook
  • Neem jongeren aan. Jonge medewerkers trekken jonge klanten
  • Laat jongeren zelf keuzes maken, bijvoorbeeld door hun eigen hamburger samen te laten stellen
  • Zet een iPad in je zaak en vraag jongeren aan te geven wat hun wel en niet is bevallen.

Cunlong Chang, Kwalitaria Delífrance Vathorst

  • Bied een breed assortiment, want jongeren verwachten keuze. Zo maken wij tien smaken van onze huisgemaakte Granita
  • Draai muziek die past bij je doelgroep, bijvoorbeeld de Top40
  • Laat jongeren ze regelmatig iets nieuws proeven. Jongeren geven namelijk graag hun mening
  • Zorg voor veel likes op social media door gekke producten te filmen of fotograferen, net even anders dan anders en het liefst huisgemaakt