artikel

Gezamenlijk succes ID&T en Coca-Cola op Mysteryland

Horeca 755

Mysteryland geldt als hét dancefestival van Nederland. Dit jaar voor de 25e keer, pakte organisator ID&T uit met een ongekende line up, prachtige terreinaankleding, een gezellige festivalcamping én met foodcourts met speciale eet- en drinkoutlets. De dorstige festivalganger werd hier verrast met een Soda Bar, een Fuze Tea Treehouse en een assortiment op maat dat tot stand kwam uit een uniek partnership met Coca-Cola.

Gezamenlijk succes ID&T en Coca-Cola op Mysteryland

Met Sensation, Thunderdome, Decibel Outdoor, Defqon.1, Welcome to the Future en uiteraard Mysteryland, op 24, 25 en 26 augustus gehouden in de Haarlemmermeer, is ID&T al jarenlang de grootste festivalorganisator voor electronic dance music van Nederland. Meer dan 25 jaar geleden  opgericht door Irfan, Duncan en Theo, groeide het van het organiseren van kleinere feesten uit tot een pionier in de wereld van housemuziek en entertainment.

Voor ID&T ligt de focus in alles wat het doet op het creëren van een complete experience, van een onvergetelijke ervaring waardoor de bezoeker ook de volgende editie van het evenement zeker weer wil meemaken. Dat klinkt eenvoudig, maar de bezoekers, vooral jong volwassenen, zijn grillig en trends komen en gaan. Daarbij is een dance evenement heel anders dan een rockconcert, jazzfestival of een strandfeest en het publiek dat er komt heeft de meest uiteenlopende wensen op het gebied van eten en drinken. Dan is het de kunst om relevant te blijven, constant te vernieuwen en op maat in te spelen op de laatste trends.

Dat vergt niet alleen een door de wol geverfde organisatie. Dan komt het aan op samenwerking met handelspartners die de kennis en ervaring in huis hebben om een evenement voor bezoekers van de juiste food & drink experiences te voorzien. Voor ID&T is Coca-Cola European Partners Nederland zo’n partner.

Samen groeien

‘Onze samenwerking met Coca-Cola stelt ons samen in staat te groeien’, zegt Commercieel Directeur Martijn van Daalen van ID&T en verantwoordelijk voor Mysteryland. ‘Nederland is de meest competitieve evenementenmarkt in de wereld en daarom is het belangrijk om onderscheidend te blijven. Zo is Coca-Cola de aanbieder die een compleet assortiment dranken biedt uit elke populaire categorie. Toonaangevende horecamerken als Coca-Cola, Chaudfontaine en Fuze Tea krijgen op het festival een mooi en inspirerend podium. Mensen verwáchten op een festival als Mysteryland ook dat er sterke merken worden geschonken.
Hiermee bieden we de beste A-merk frisdranken, waters, water met diverse smaken en de lekkerste cocktails met of zonder alcohol. Daarnaast creëren we samen merkactivaties op maat die passen bij het type evenement en de bezoekers die er komen. In ons partnership besteden we veel tijd om door middel van creativiteit een totaalbeleving neer te zetten die resulteert in unieke meerwaarde voor de bezoekers’, aldus Van Daalen.

Initiatieven

Op zoek naar onderscheidende initiatieven die perfect passen in een festival als Mysteryland, ontwikkelde Coca-Cola in samenwerking met ID&T meerdere op vallende activaties. ‘Vorig jaar hebben we in co-creatie speciaal voor en in nauwe samenwerking met Mysteryland de Soda Bar geïntroduceerd en dit jaar is daar de Fuze Tea Treehouse bij gekomen’, vertelt Noor Boukema, Senior Manager Shopper Marketing van Coca-Cola European Partners Nederland. ‘De samenwerking heeft echt tot iets bijzonders geleid. De Soda Bar biedt ons hele portfolio aan bezoekers op een bijzondere manier die perfect bij het festival past. Hier kun je terecht voor een brede keuze aan verfrissende drankjes waardoor elke bezoeker in eigen voorkeur wordt bediend. Denk aan een verrassende serve waarvan de smaak met verse kruiden en fruit wordt verrijkt, een showelement door droogijs en mixers, maar bijvoorbeeld ook eetbare rietjes, die het plasticverbruik tegengaan’, aldus Noor Boukema.

Hét middelpunt

In 2017 gelanceerd, is de Soda Bar op Mysteryland inmiddels letterlijk hét middelpunt van de foodcourt. ‘De Soda Bar was vorig jaar zo geslaagd, dat we voor de Mysteryland editie van dit jaar nog een stap verder zijn gegaan met bijzondere serves, speciale presentaties én een verrassend aanbod van alcoholhoudende en non-alcoholische cocktails’, aldus Carmen Helmink, Senior Manager Festivals & Lifestyle Experiences. Dit jaar werd voor Mysteryland nog een andere eyecatcher ontwikkeld: de Fuze Tea Treehouse.

Het nieuwe ijstheemerk Fuze Tea werd begin dit jaar in Nederland succesvol door Coca-Cola geïntroduceerd. Helmink: ‘De Treehouse bestaat uit drie gedeeltes: een ‘perfect serve bar’ waar je kan genieten van het héle Fuze Tea portfolio, een ‘me-time area’ waar je je met de Fuze Tea Spotify muzieklijst even terug kan trekken en als laatste het uitkijkpunt, een heerlijke plek om even bij te komen. De Fuze Tea Treehouse is duidelijk niet zomaar een bar, het biedt festivalbezoekers een complete experience en dat zijn ook precies de activaties waar we als Coca-Cola samen met onze partners naar op zoek zijn.’

Hechte band

‘In de tien jaar dat we met elkaar samenwerken is er een hechte band ontstaan’, zegt Martijn van Weele, Associate Director Horeca & Leisure bij Coca-Cola European Partners Nederland. ‘Het is zeer plezierig als we samenwerken en we komen altijd tot mooie dingen. ID&T en Coca-Cola hebben dezelfde motivatie: ervoor zorgen dat de festivalbezoeker een ultieme ervaring krijgt. Anno 2018 wil men veel meer een eigen beleving, men wil verrassende dranken met of zonder alcohol. Sparkling frisdranken of juist zonder bubbels, perfect geserveerd in het juiste glas met een passende garnering. Dit zie je terug in de Soda Bar én in de Fuze Tea Treehouse. Met ons assortiment spelen we daar op maat op in. Overigens niet alleen op de dagen van het festival zelf, al de maanden ervoor worden de bezoekers met allerlei content getriggerd om te gaan. In onze samenwerking ontwikkelen we iets wat we zonder elkaar niet kunnen realiseren en waar we echt trots op zijn. Als festivalbezoekers na afloop zeggen: het was geweldig en volgend jaar gaan we beslist weer, dan hebben we samen ons doel bereikt.’

Samenwerken

‘Ons doel is ieder jaar weer om het mooiste en beste festival neer te zetten’, zegt Van Daalen. ‘Om dit te kunnen realiseren heb je strategische partners nodig die deze ambitie willen ondersteunen. Coca-Cola is een bedrijf dat dat als geen ander kan. In de afgelopen jaren van onze samenwerking zijn we op elkaar ingespeeld geraakt en weten we goed wat we aan elkaar hebben, zodat we samen tot de beste oplossingen komen. In alle openheid en eerlijkheid kunnen we elkaars rol versterken. Een voorbeeld is de Soda Bar, die hebben we gezamenlijk bedacht en ontwikkeld en blijkt in de smaak te vallen bij onze bezoekers. Maar hoe succesvol ook, voor Mysteryland 2018 is de Soda Bar op details aangepast en verder verbeterd. De kracht van ons partnership zit vooral in het feit dat we continu streven naar het optimaliseren van de merkbeleving van het portfolio van de Coca-Cola merken. Wil je de bezoekers op maat aanspreken, dan moet je een aanbod hebben dat is afgestemd op het festival en de bezoekers. Coca-Cola heeft een duidelijk beeld van toekomstige trends en diverse doelgroepen binnen de water- en frisdrankcategorie en is in staat om deze visie door te vertalen naar de evenementen’, aldus Van Daalen.

Oplossingen

‘Als Coca-Cola European Partners bieden we naast sterke merken, oplossingen aan klanten’, vult Van Weele aan. ‘Mysteryland biedt ons de kans te laten zien wat we kunnen. Onze kracht is dat we superopen zijn naar elkaar. Dat moet ook, want kennis delen is ‘m vermenigvuldigen!’

Dit artikel is gesponsord door Coca-Cola

Reageer op dit artikel