Groningse zakenvrouwen promoten Beaujolais

De gezamenlijke producenten in Frankrijk van de Beaujolais-wijnen hebben Groningse zakenvrouwen ingeschakeld om hun product een beter imago te bezorgen in Nederland.

Volgens de Franse wijnboeren denken veel Nederlanders bij de naam Beaujolais ten onrechte uitsluitend aan de primeur-wijnen. De Groningse zakenvrouwen, die eens per jaar een groot wijnfeest voor alle noordelijke zakenvrouwen organiseren en zich dan presenteren als Les Reines du Vin, zijn gevraagd bij te dragen aan de imagoverandering van de Beaujolais in Nederland. Dat hebben twee van hen woensdag gezegd.

De overkoepelende organisatie van Beaujolais-producenten, de Union Interprofessionelle des Vins du Beaujolais heeft de vrouwen gevraagd in november deel te nemen aan de openingsmanifestatie van het nieuwe wijnseizoen. In de stad Beaujeu krijgen ze een reusachtige fles Beaujolais die ze mee terug nemen naar Nederland en zullen uitreiken aan de meest succesvolle noordelijke zakenvrouw van het afgelopen jaar.