nieuws

The Avocado Show en Salud brengen avocado friet voor de horeca op de markt

Horeca 879

The Avocado Show en Salud brengen avocado friet voor de horeca op de markt

‘Snacktacular’, zo omschrijft Ron Simpson van The Avocado Show het nieuwe product dat ze gaan lanceren voor de horeca en particulieren. The Avocado Show brengt in samenwerking met Salud haar eigen avocado friet op de markt. ‘Voor restaurants kan het interessant zijn om mee te liften op wat wij nu doen’, aldus Simpson dinsdag op horecavakbeurs De Horecava in Amsterdam.

De zakken diepgevroren gezonde frieten zijn vanaf maart te bestellen via Salud. De frieten zijn met een paar minuten in de frituur klaar. ‘Echt heel lekker met een mango- of truffeldip.’ De avocado hebben een krokant korstje.  Salud doet de volledige distributie van de avocado frieten. Meer informatie over de gezonde friet via dsijogo@salud.nl

Ron Simpson vertelt op de Horecava: ‘We hebben lang nagedacht over waarmee we ons merk konden laten groeien. Van alles werd bedacht, maar wat nou als je avocado fanbase en de fanbase van friet samenvoegt? Dan krijg je Snacktacular. We maakten avocado friet en gingen het product testen in het restaurant. Aanvankelijk besloten we de friet niet op de kaart te zetten, maar medewerkers bevolen het aan tafel aan. 48 procent van de gasten wilde het proberen. Dat was voor ons reden om te zeggen dat dit product ging werken.’

The Avocado Show: tips over social media marketing

The Avocado Show opende in maart 2017 in Amsterdam de deuren als eerste avocadorestaurant in Europa. Nog voor er een bord werd geserveerd, had de zaak van Ron Simpson en Julien Zaal al meer dan 50.000 fans op social media en – zonder media-investering – publicaties in ruim zestig landen, plus meer dan tachtig franchise aanvragen. ‘Inmiddels staat die teller op vijfhonderd’, vertelt Simpson. De fanbase is gegroeid tot 100.000 op Instagram en 65.000 op Facebook.

The Avocado Show breidt uit met to-go vestiging: The Avocado Show Boutique

The Avocado Show serveert gerechten waarbij het draait om de avocado en de show, maar ook de smaak en de presentatie.  Gerechten zijn bereid met milieu- en maatschappelijk verantwoord geproduceerde avocado’s. In september 2017 ontving The Avocado Show een miljoeneninvestering van Orange Wings, het investeringsbedrijf van avocadovedette Shawn Harris, waarmee het restaurantmerk internationaal zal uitbreiden en een avocadoproductenlijn lanceert.


Reageer op dit artikel