De openingstijden van het call centre van de online reissite zijn dan ook direct verruimd: tot 03.00 uur ’s nachts nemen medewerkers van Weekendjeweg.nl de telefoon aan. Trentelman: 'De Nederlandse consument heeft lang gewacht met boeken. Er is nu een sterke inhaalvraag, dat zien we onder andere aan de enorme stijging in het aantal bezoekers op onze site. Ruim 85 procent van onze gasten boekt via de website’.
Steeds meer extra last minute
Opvallend is dat steeds meer consumenten last minute boeken. Uit cijfers van Weekendjeweg.nl blijkt dat dertig procent boekt in de week van vertrek. En er zijn dagen dat tien procent zelfs boekt op de dag van vertrek.
Zomerse avonden
Woordvoerder Trentelman zegt op Tourpress.nl, de website van de vereniging van toeristisch journalisten en persvoorlichters, dat ook het weer speelt een rol bij de huidige grote drukte. ‘Google statistieken tonen een direct verband aan tussen de zomerse avonden van vorige weken en minder sitebezoek. Dat blijkt achteraf de spreekwoordelijke stilte voor de storm te zijn geweest. Met de omslag naar wisselvalliger weer schieten de bezoekersstatistieken omhoog en is er een ware run op last minute vakanties ontstaan’.
Nog volop aanbiedingen
Deze zomervakantie blijkt -veel meer dan voorheen- in Nederland of in buurlanden te worden doorgebracht. Factoren als scherpe prijzen, afstand en gemak spelen daarbij een belangrijke rol. Speciaal ingekochte zomerspecials, zoals kinderen gratis en 3=2 acties binnen een straal van vijfhonderd kilometer, scoren het beste. Ook all-in bungalow arrangementen zijn populair, merkt Trentelman.