Lumière Maastricht
Ondernemers over het traditionele sluitdrankje: 'Nog eentje dan?'
Sluitdrankje of zuipfeest? Het blijkt in de horeca nog altijd een dun lijntje te zijn waar ondernemers op balanceren.
Sluitdrankje of zuipfeest? Het blijkt in de horeca nog altijd een dun lijntje te zijn waar ondernemers op balanceren.
De voorgenomen accijnsverhoging voor alcoholhoudende dranken in 2024 is door de Tweede Kamer teruggedraaid, en gehalveerd. De politiek besloot daartoe in aanloop naar het verkiezingsreces.
Pieter Kronenburg, werkzaam bij Moxy Den Haag, heeft samen met compagnon Andrew Trapman een nieuw drankje ontwikkeld: Theetje, een hard ice tea. Het drankje is gemaakt voor en door studenten en heeft nu zijn weg gevonden in verschillende hotels, waaronder het hotel waar Kronenburg werkt.
Het Franse drankenconcern Pernod Ricard heeft een recordjaar achter de rug. Het sloot zijn boekjaar dat loopt tot en met juni af met een omzet van 10,7 miljard euro
Dranken- en likeurenproducent Lucas Bols waarschuwt voor verdere prijsverhogingen. Het bedrijf achter jenevermerk Bols en likeuren als Passoã voerde al eerder verhogingen door vanwege gestegen kosten voor grondstoffen en ingrediënten als suiker en alcohol.
Sinds corona is de behoefte om gezellig met vrienden te borrelen nóg belangrijker geworden. Mensen willen écht genieten. De gast zoekt naar kwaliteit en naar beleving en is bereid om daar meer geld voor te betalen. Maak daarom het borrelmoment echt speciaal. Zet het borrelmoment op de kaart en verleid je gasten om te kiezen voor kwalitatieve drinks en hapjes.