Campagne moet culinaire Nederland promoten in buitenland

Campagne moet culinaire Nederland promoten in buitenland

NBTC Holland Marketing is een campagne gestart om culinair Nederland internationaal op de kaart te zetten. Het gaat om kleinschalige, regionale pilots. De eerste pilot vindt plaats in Zeeland.

'Op deze manier willen we buzz rond de thema's food en culinair creëren. We richten ons met een eerste actie op de Belgische consument. Vanaf half mei brengen we de smaak van Zeeland onder de aandacht van onze zuiderburen', aldus Max Schreuder van NBTC.

In de bewuste pilot  voor Zeeland staat de Zilte Hof Tas centraal. Dit is een tas vol groenten vers van het Zeeuwse land. Daarbij krijgen de kopers recepten van topchefs uit de regio zoals Sander-Jan Beirens, Mariëlle Jongman en Edwin Vinke. De tas is verkrijgbaar bij een groot aantal verkooppunten in België.

Via een folder en op de website van de Zilte Hof Tas wordt de aandacht gevestigd op culinair Nederland. Ook zal de Belgische pers worden ingeschakeld en staat er een foodevent op de planning. Schreuder: 'In deze pilot werken we samen met de gemeente Sluis en De Zilte Hof Tas. Op die manier geven wij samen met lokale partijen het merk Holland invulling op culinair vlak'.

NBTC praat momenteel ook met Limburg en Gelderland om acties op te zetten. Daarnaast worden er gesprekken gevoerd met verschillende kwekers en producenten.

Op Misset Horeca Connect vragen we ons af hoe Nederland kan profiteren van de wereldwijde trend Food Tourism.